خبر مهم از فدراسیون؛ VAR امشب وارد ایران می‌شود

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۸
    کد خبر :849970
خبر مهم از فدراسیون؛ VAR امشب وارد ایران می‌شود

رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تجهیزات مربوط به VAR امشب وارد ایران خواهد شد.

استفاده از تجهیزات کمک داور ویدیوی یا همان VAR در فوتبال چند سالی است که باب شده و اوج آن در جام جهانی 2018 روسیه بود و پس از آن کشورهای زیادی برای کاهش اشتباهات تاثیرگذار داوری در جریان مسابقه رو به این تکنولوژی جدید آوردند.

ضریب بالای اشتباهات داوری در فوتبال ایران در 1-2 فصل اخیر اعتراضات زیادی از سوی تیم‌های مختلف به همراه داشته و استفاده از VAR در فوتبال ما تبدیل به یک مطالبه از سوی باشگاه‌ها شده و در چند مقطع هم مسئولان فدراسیون فوتبال قول‌هایی در این خصوص داده بودند که تا امروز هیچکدام از آنها عملی نشده است.

با این وجود مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر شرایط متفاوتی دارد و با توجه به الزام AFC برای استفاده از این تکنولوژی در دادن مجوز میزبانی به ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال اقدام به تهیه ابزار و تجهیزات این تکنولوژی و ورود آن به ایران برای نصب و راه اندازی در ورزشگاه آزادی کردند تا بتوانند مجوز میزبانی در بازی با کره جنوبی را دریافت کنند.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال در این خصوص نوشت:

باتوجه به اقدامات چند ماه اخیر فدراسیون فوتبال جهت تجهیز فوتبال ملی و باشگاهی به سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در نهایت قرارداد مربوطه با یکی از پانزده شرکت مورد تایید فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) منعقد شد.

بر این اساس، تجهیزات VAR از سوی شرکت طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال امشب وارد کشور می‌شود و اقدامات لازم جهت نصب و راه اندازی این سیستم آغاز خواهد شد.

دیدار ایران مقابل کره جنوبی سه شنبه 19 مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و این بازی در هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برگزار خواهد شد.

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید