مذاکرات وزرای دفاع روسیه و ترکیه؛ تحویل ۱۲۰ موشک اس-۴۰۰ به آنکارا

    کد خبر :676636

وزیران دفاع روسیه و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی، روند اوضاع در سوریه و لیبی را بررسی کردند، ‌ضمن اینکه منابع خبری روس از تحویل بیش از ۱۲۰ موشک سامانه موشکی اس-۴۰۰ به آنکارا خبر داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که “سرگئی شایگو” وزیر دفاع این شب گذشته روز دوشنبه مذاکرات تلفنی با “خلوصی آکار” وزیر دفاع ترکیه انجام داد.

در جریان این مذاکرات، دو طرف با توجه به روند اوضاع کنونی در جمهوری عربی سوریه و لیبی ، درباره اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و راه‌های کمک به حل و فصل مشکلات و تحقق توافقات دوجانبه در این زمینه گفت‌وگو کردند.

“ولادیمیر پوتین” و “رجب طیب اردوغان” روسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی لیبی که در برلین برگزار شد، با یکدیگر دیداری دوجانبه داشته و مسائل پیرامون حل و فصل بحران لیبی را بررسی کردند.

علاوه بر این، این خبرگزاری همچنین شب گذشته به نقل از اطلاعات بدست آمده از منابع نظامی-دیپلماتیک یادآور شد که به همراه سامانه‌های موشک‌های ضد هوایی «اس-400»، طرف روسیی بیش از 120 موشک ضدهوایی این سامانه را نیز به طرف ترکیه‌ای تحویل داده است.

به گزارش تسنیم ،بر اساس این اطلاعات ، روسیه و ترکیه در اوایل ماه دسامبر سال 2019 در آنکارا اقدام به انتقال و تحویل مجموعه سامانه‌های موشکی اس-400 کردند. توافقات دوجانبه شامل ارائه خدمات 20 ماهه ضمانت از سوی روسیه برای تامین تجهیزاتی این مجموعه است.

این در حالی است که مقامات شرکت «راس آبارون اکسپورت» روسیه اظهار نظر رسمی در این باره نکرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید