مدیرعامل سوبارو به دلیل رسوایی در آلایندگی محصولات، برکنار شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱
    کد خبر :297337

بر اساس گزارش جدید، تعداد خودروهای سوبارو که اطلاعات مصرف سوخت و انتشار آلایندگی آن‌ها دستکاری شده بود، تقریبا دو برابر مقدار قبلی برآورد می‌شود.

یاسویوکی یوشیناگا، رییس و مدیر عامل شرکت سوبارو که قرار بود در جلسه با سهامداران این شرکت در اول تیرماه شرکت کند، جای خود را به فرد دیگری خواهد سپرد. تصمیم سوبارو پس از آن صورت می‌گیرد که کارمندان این شرکت اعلام کردند تعداد خودروهای معیوب به دو برابر میزان کنونی می‌رسد. اطلاعات مصرف سوخت این خودروها در طی مراحل نهایی بازرسی فنی در خط تولید، توسط برخی کارشناسان بسیار کمتر از داده‌های واقعی ثبت می‌شد. بر اساس گزارش Nikkei Asian Review، تامومی ناکامورا که در حال حاضر سمت معاون اجرایی سوبارو را بر عهده دارد، به عنوان رئیس و مدیرعامل جایگزین یوشیناگا خواهد شد. یوشیناگا نیز حقوق نمایندگی هیئت مدیره خود را از دست خواهد داد و به یک عضو بدون عنوان نمایندگی هیئت مدیره تبدیل می‌شود.

در فروردین امسال سوبارو گزارش داد که این شرکت داده‌های مصرف سوخت و میزان آلایندگی را برای ۹۰۳ خودرو به اشتباه، ثبت کرده است. کشف ۹۲۷ خودروی معیوب دیگر و رسیدن به مجموع ۱۵۵۱ دستگاه، منجر به کنار گذاشته شدن یوشیناگا از سمت خود شد.

این رسوایی در حالی رخ داد که بازرسان سوبارو در کارخانه گونما (Gunma) به استفاده از روش‌های نامناسب برای اندازه‌گیری میزان انتشار آلایندگی و داده‌های مصرف سوخت خودروهای تولیدی پی بردند. عواملی مانند سرعت و میزان رطوبت داخلی تحت استانداردها و راهبردهای دولت ژاپن قرار نمی‌گیرند؛ با این حال، بازرسان سوبارو داده‌های بدست آمده را معتبر ثبت کردند. این بازرسان همچنین داده‌های مربوط به تعدادی از وسایل نقلیه خاص – هم اطلاعات خوب و هم اطلاعات بد – را به منظور جلوگیری از سوالات مدیران در مورد اختلاف داده‌ها تغییر داده‌اند.

سوبارو اواخر سال گذشته اذعان کرد که از بازرسان غیرمجاز و بدون گواهینامه برای انجام بازرسی نهایی خودروها استفاده کرده است. به همین دلیل این شرکت اعلام کرد که ممکن است داده‌های مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی برخی از مدل‌های موجود در بازار صحیح نباشند. ظاهرا استفاده از کارشناسان غیر مجاز برای انجام بازرسی نهایی محصولات، طی بیش از ۳۰ سال برقرار بوده است. مدت کوتاهی بلافاصله پس از پذیرفتن استفاده از چنین بازرسان بدون صلاحیتی، این خودروساز ژاپنی اقرار کرد که ممکن است اطلاعات مربوط به انتشار آلایندگی و مصرف سوخت محصولات سوبارو نادرست باشند.

کیچی ایشی وزیر زیرساخت‌‌ها، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن در این مورد به Nikkei Asian Review گفت:

ما هیچ گزینه دیگری پیش رو نداریم جز این‌که موضع سوبارو را در مورد تقلب و رسوایی دستکاری داده‌های مصرف سوخت بررسی کنیم؛ این کار بسیار تاسف‌انگیز است.

این شرکت اطلاعات مربوط به ۶،۵۳۰ دستگاه خودرو را که از دسامبر ۲۰۱۲ مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، بررسی کرده است. با این حال سوبارو نمی‌تواند داده‌ها مربوط به خودروهای تولیدی قبل از نوامبر ۲۰۱۲ را بررسی کند؛ زیرا این اطلاعات در دسترس نیست و نمی‌توان صحت یا نادرستی آن‌ها را تایید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید