مدیرعامل سامسونگ مورد عفو رئیس جمهور کره جنوبی قرار گرفت

    کد خبر :931765
سامسونگ

روز جمعه، لی جائه یونگ، نایب رئیس سامسونگ الکترونیکس توسط رئیس جمهور کره جنوبی مورد عفو قرار گرفت. پس از آن دوباره می‌تواند مدیریت شرکت سامسونگ را در دست بگیرد و باری دیگر از مدیران ارشد باشد.

بازتاب-لی، مدیرعامل اصلی سامسونگ، در آگوست 2021 پس از تحمل دو سال و نیم به اتهام رشوه، شهادت دروغ و اختلاس از زندان آزاد شد. این عفو ​​که توسط رئیس جمهور کره یون سوک یول اعطا شد، در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم جهانی و مشکلات زنجیره تامین جاری صورت می‌گیرد.

دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای که بلومبرگ منتشر کرد، اعلام نمود: «در تلاش برای غلبه بر بحران اقتصادی از طریق احیای اقتصاد، لی جائه یونگ، نایب رئیس سامسونگ الکترونیکس که حکم تعلیقی او اخیراً به پایان رسیده است، بازگردانده خواهد شد.»

لی نایب رئیس سامسونگ بوده و از زمانی که پدرش، لی کان هی، در سال 2014 دچار حمله قلبی شد، به عنوان رئیس این شرکت مشغول به کار بوده است. این پرونده بخشی از یک رسوایی فساد بود که منجر به استیضاح پارک گئون هی، رئیس جمهور سابق کره جنوبی شد.

لی که همیشه این اتهامات را در دادگاه رد کرده است، طبق قوانین کره جنوبی با محدودیت سفر به خارج از کشور مواجه خواهد شد. اما بنا بر گزارش‌ها، وزارت دادگستری این کشور این اختیار را دارد که استثنا قائل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید