محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۲
    کد خبر :855051
محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران شد

پس از اینکه در چند روز گذشته، دو عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استعفا دادند، “محسن هاشمی” بار دیگر رئیس شورای مرکزی این حزب شد.

پس از اینکه در چند روز گذشته «فرزانه ترکان» و «یدالله طاهرنژاد» از شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استعفا دادند و برخی اخبار مبنی بر استعفای «حسین مرعشی» سخنگو و از ارکان اصلی حزب کارگزاران منتشر شد که البته توسط حزب تکذیب شد، نشست دور جدید شورای مرکزی این حزب در خانه موزه آیت الله هاشمی برگزار و اعضای هیئت رئیسه شورا انتخاب شدند که محسن هاشمی بار دیگر رئیس و فاطمه سعیدی و علی جمالی نایب رئیس اول و دوم شورای مرکزی این حزب شدند.

بنابر آنچه روابط عمومی حزب کارگزاران منتشر کرده در این نشست اعضا با تاکید بر اخلاق حزبی و توجه به اسناد حزب کارگزاران به عنوان مسیر برون‌رفت از بن‌بست‌های تشکیلاتی، بر لزوم همدلی و هم‌افزایی بیش از پیش در شرایط امروز تأکید کردند. آن ها همچنین بر بازسازی جبهه اصلاحات با نگاه انتقادی نسبت به کارنامه اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های گذشته و لزوم اصلاح روابط بین حزب و این جبهه تاکید کردند.

به گزارش تسنیم، حزب کارگزاران سازندگی از جمله احزاب اصلاح طلب است که در انتخابات ریاست جمهوری 1400 از عبدالناصر همتی حمایت کرد، اما همتی با کسب حدود 2 میلیون رای و حدود 8 درصد آرای ماخوذه در جایگاه سوم قرار گرفت.

بسیاری از ناظران و کارشناسان سیاسی یکی از دلایل اصلی ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 را عملکرد ضعیف دولت روحانی به ویژه در 4 سال دوم آن دولت ارزیابی می‌کنند اما اعتراضاتی که بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات از سوی بدنه اصلاحات به ویژه جوانان اصلاح‌طلب علیه نهاد انتخاباتی این جریان بلند شد، حکایت از عمق اختلافات در میان طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید