محرومیت ۴ ساله دونده نابینای ایران بخاطر دوپینگ

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ۹:۱۱
    کد خبر :776453

در حالی که حمید اسلامی دونده ۱۵۰۰ متر نابینایان در حال تمرین برای کسب سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک توکیو در مرحله دوم رکوردگیری دوومیدانی بود، به یکباره انصراف خود را از حضور در این رقابت ها اعلام کرد.

وی ۲۱ دی ماه دلیل اصلی انصراف خود را آسیب دیدگی مچ پای راست اعلام کرده و گفته است: به دلیل آسیب دیدگی پا، امکان انجام تمرینات حرفه ای در دوی ۱۵۰۰ متر را نداشته و با تداوم این وضعیت، به این مسابقات نخواهم رسید.

انصراف این ورزشکار ایرانی که به دلیل برخورداری از تجارب بین المللی و کسب عناوینی چون قهرمانی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، جزو شانس کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو بود، هرچند با ابهامات و پرسش های زیادی مواجه شد، اما رییس انجمن دوومیدانی نابینایان حاضر به موضع گیری در این خصوص و ارایه جزئیات نشد.

بررسی دقیق این موضوع نشان می دهد که سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از محرومیت اسلامی به دلیل دوپینگ خبر داده است.

اسلامی در گفت و گو با ایسنا به صراحت موضوع دوپینگ را رد کرده و آسیب دیدگی را دلیل اصلی عدم حضور خود در مسابقات رکوردگیری عنوان کرده است.

پیگیری ها برای تایید یا رد مساله دوپینگ اسلامی از سوی رییس انجمن دوومیدانی نابینایان در حالی به نتیجه نرسید که حتی بازه زمانی محرومیت اسلامی نیز در میادین ورزشی اعلام شده است.

براساس رای کمیته بین المللی پارالمپیک، حمید اسلامی به مدت ۴ سال از تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۹۸/۷/۲۲) تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳(۱۴۰۲/۷/۲۲) حق حضور در رویدادهای ورزشی را نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید