محدودیت تردد برای دیپلمات‌های آمریکایی در پاکستان

    کد خبر :279294

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور از این پس با محدودیت تردد در سراسر پاکستان روبه‌رو می‌شوند و باید برای تردد اجازه لازم را از مقام‌های مسئول دریافت کنند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعمال محدودیت علیه دیپلمات‌های آمریکا در پاکستان در حالی اجرایی شده که دولت آمریکا نیز دست به چنین اقدامی زده است.

براساس تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های سفارت پاکستان و چهار کنسولگری آن باید پنج روز پیش از سفرهای خود در داخل آمریکا از وزارت خارجه این کشور مجوز دریافت کنند.

دولت ترامپ درخواست پاکستان را در قرار دادن نام “عمر خالد خراسانی آقا عبدالولی” رهبر حزب جماعة الحرار در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را رد کرد و یکی از سخنگوهای وزارت خارجه پاکستان در این باره گفت: ما بابت این بی اعتنایی از سوی دولت ترامپ بسیار ناراضی هستیم. رهبر جماعة الحرار یک تروریست شناخته شده و مقصر قتل پاکستان‌های بیگناه است. این اقدام نشان دهنده معیار دوگانه دولت آمریکا در مواجهه با تروریسم است.

درحالیکه روابط میان اسلام آباد و واشنگتن رو به وخامت گذاشته، دولت پاکستان تصمیم گرفته که از امروز (جمعه) محدودیت تردد برای دیپلمات‌های آمریکایی را اعمال کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید