سیل در پاکستان ۱۵۰ قربانی گرفت

    کد خبر :923539
سیل در پاکستان ۱۵۰ قربانی گرفت

مقامات اورژانس پاکستان دوشنبه شب اعلام کردند، از زمان شروع باران‌های موسمی در حدود یک ماه پیش، دستکم ۱۵۰ تن در اثر سیل و حوادث مربوط به بارندگی جان خود را از دست داده‌اند.

بارندگی‌های گسترده و سیل در سرتاسر پاکستان گزارش شده است.

مقامات پاکستانی گزارش داده‌اند که شهر کراچی در جنوب پاکستان با شدیدترین بارندگی‌های فصلی و اثرات ناشی از آن مواجه بوده است.

بارندگی‌ها در بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان ایران رکورد ۳۰ ساله را شکسته به طوری که در هشت روز گذشته دست کم ۵۶ تن در مناطق مختلف ایالت بلوچستان کشته و در دیگر مناطق پاکستان نیز سیل و بارندگی تلفات انسانی بر جای‌ گذاشته است‌.

مقامات پاکستانی اعلام کردند، بارندگی‌های شدید موجب شکسته شدن ۸ سد در استان بلوچستان شده است.

سردار سرافراز کارشناس اداره هواشناسی پاکستان، پیش بینی کرد که بارش شدید باران در منطقه کراچی از روز پنجشنبه آغاز شده و تا چند روز ادامه خواهد یافت.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برای کمک به مراد علی شاه، سروزیر این منطقه اعلام آمادگی کرده است.

نیروی دریایی پاکستان در حال کمک به قربانیان سیل و تخلیه ساکنان از مناطق پرخطر است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز سیل و رانش زمین در پی بارش شدید باران‌های موسمی در مناطق مختلف پاکستان صدها کشته و مصدوم برجای گذاشت و به بسیاری از واحدهای مسکونی نیز خسارت وارد کرد.

گزارش خطرات بین‌المللی آب و هوا در سال ۲۰۲۰ حاکی از رتبه پنجم پاکستان میان کشورهای آسیب پذیر در برابر تغییرات اقلیمی است.

این گزارش حاکی است، پاکستان میان سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۷ شاهد ۱۵۲ مورد تغییر شدید هوا بود که موجب خسارت اقتصادی ۳. ۸ میلیارد دلاری و جان باختن نزدیک به هزار نفر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید