محدودیت‌های کرونایی جدید همه جوانب مختلف را در بر گرفته است

    کد خبر :837551
محدودیت‌های کرونایی جدید همه جوانب مختلف را در بر گرفته است

محسن فرهادی گفت: این سری طرحی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شد که همه جوانب مختلف را در بر گرفته است.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت طی گفتگوی زنده تلفنی با شبکه سلامت اظهار کرد: محدودیت‌های کرونایی از تعطیلی گروه‌های ۳،۲و ۴ اصناف شروع شده است به طوری که ادارات، بانک‌ها و موسسات خصوصی تعطیل هستند، این سری طرحی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شد که همه جوانب مختلف را در بر گرفته است.

وی افزود: همیشه اصناف گله داشتند که چرا ادارات و بانک‌ها تعطیل نیستند و ما باید تعطیل باشیم و لذا اصناف گلایه داشتند که مجبور هستند تعهدات خودشان را انجام دهند به همین دلیل در بحث تردد دو تغییر داشتیم به طوری که محدودیت تردد اعمال نشد بلکه ممنوعیت تردد اعمال شد و جرائم دو برابر شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه همکاران نیروی انتظامی مانع هرگونه تردد وسایل نقلیه خواهند شد تصریح کرد: حمل و نقل عمومی با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند، خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی متعهد هستند تا تعهداتشان را به اجرا درآورند لذا همکاری اصناف خیلی بهتر شده است و تردد‌ها مورد کنترل قرار می‌گیرد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد: برگزاری مراسم هیأت‌های مذهبی در فضای بسته ممنوع اعلام شده است، اما در بخش‌هایی دسته روی و تحرکات هیئت‌ها را داریم امیدواریم سازمان تبلیغات به هیئت‌های عزاداری اعلام کند که ممنوعیت‌ها را در هیئت‌های عزاداری رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند گزارشات خود را اعلام کنند گفت: مردم می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و گزارشات تخلف و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را اعلام کنند، مشغول بررسی دستاورد‌های ممنوعیت‌های کرونایی هستیم و لذا فعالیت‌های خودمان را تا روز شنبه ادامه خواهیم داد، میزان تعهد صورت گرفته را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهیم کرد اگر لازم باشد به دنبال بحث‌های کارشناسی محدودیت‌ها در صورتی که لازم بود ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادی اظهار کرد: متاسفانه بخش زیادی از کشور در وضعیت قرمز قرار دارد، در این وضعیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فقط مجاز به عرضه مواد غذایی بیرون بر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید