محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز

    کد خبر :982099
محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز

مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور از جمله چالوس و هراز را برای ایام نوروز تا پایان روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد.

با توجه به پیش‌بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ و ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از امروز تا پایان روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

در تمامی محورهای برون‌شهری که ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع تریلر، ناوگان ترانزیتی، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی، بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضدعفونی‌کننده و کالاهای اساسی (گندم، جو، برنج، سویا، دانه‌های روغنی و …) یا دارای مجوز از پلیس راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و دارای مجوز در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در کلیه محورهای برون‌شهری کشور ممنوع است.

محدودیت‌های محور چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج – چالوس و بالعکس ممنوع است؛ همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۲۴ اسفند تا پایان دوشنبه ۲۹ اسفند از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ این تاریخ‌ها تا ساعت ۲۴، از کرج میدان امیرکبیر و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن‌آباد به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه در روزهای دوم، سوم و چهارم و روزهای ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲ بامداد روزهای بعد از کرج میدان امیرکبیر و ابتدای آزادراه تهران-شمال (انتهای بزرگراه آزادگان) به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۲ بامداد روز بعد، از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

با وجود این در صورت افزایش حجم تردد در آزادراه تهران – شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل‌ها با اعلام مامورین مستقر در محل مسیر جنوب به شمال یا شمال به جنوب به‌صورت مقطعی از ابتدای آزادراه در هر دو مسیر مسدود خواهد شد.

محدودیت‌های محور هراز

تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است؛ تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از امروز تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه پنجم فروردین ۱۴۰۲ و از ساعت ۶ روز پنجشنبه دهم فروردین تا ساعت ۲ بامداد روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه روز دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲۴ از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از رودهن به آب اسک به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه در روزهای دوم، سوم و چهارم و روزهای ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین از ساعت ۱۵ از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۲۴ از آب اسک به رودهن به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

محور تهران – فیروزکوه – قائم‌شهر

تردد انوع تریلرها از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند از مسیر جنوب به شمال محور تهران-فیروز کوه – قائم شهر و بالعکس ممنوع است، همچنین تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ الی ساعت ۲۴ روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند از مسیر جنوب به شمال محور تهران–فیروزکوه – قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است.

همچنین تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم فروردین ۱۴۰۲ از مسیر شمال به جنوب محور قائم‌شهر–فیروزکوه – تهران و بالعکس ممنوع است. تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین از مسیر شمال به جنوب محور قائم‌شهر–فیروز کوه – تهران و بالعکس ممنوع است.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید