محبوب ترین مرورگرهای جهان مشخص شدند

    کد خبر :890204

به تازگی جدول رده‌بندی محبوب‌ترین مرورگرها منتشر شده که به نظر می‌آید مرورگر سافاری اپل در حال واگذاری جایگاه دومی خود به مرورگر اج مایکروسافت است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_داده‌های منتشر شده حاکی از آن است که پس از گوگل کروم مرورگر سافاری از ژانویه 2022 همچنان دومین مرورگر پرکاربرد دسکتاپ در جهان باقی مانده است، اما دو رقیب اصلی در حال نزدیک شدن به آن و تصاحب جایگاه دوم هستند.

حدود 9.84 درصد کاربران دسکتاپ از سافاری استفاده می‌کنند و پس از آن مایکروسافت اج با 9.54 درصد در رده بعدی قرار دارد و فایرفاکس هم طی چند ماه گذشته کاربران جدیدی پیدا کرده و اکنون 9.18 درصد از سهم بازار دسکتاپ را در اختیار دارد. در این میان اما گوگل کروم با سهم 65.38 درصدی و فاصله بسیار چشمگیر همچنان در جایگاه اول قرار دارد.

اکنون داده‌های جدید نشان می‌دهد مرورگر وب اپل در حال از دست دادن کاربران و جایگاه خود است. با این وجود می‌توان انتظار داشت که در چند ماه آینده، اج و فایرفاکس جایگاه آن را تصاحب کنند.

در بخش موبایل اما قضیه کمی متفاوت است و مرورگر کروم با 63 درصد همچنان در رتبه اول قرار دارد و پس از آن سافاری با 26.7 درصد در رده دوم قرار دارد به رتبه سوم به مرورگر سامسونگ 5.2 درصد می‌رسد. در این لیست نشانی از مرورگر اج مایکروسافت به چشم نمی‌خورد.

اما در رده‌بندی کلی مرورگر کروم با 63.06 درصد به عنوان پرکاربردترین مرورگر در جایگاه اول قرار دارد. پس از آن نوبت به سافاری می‌رسد که با 19.84 درصد جایگاه دوم را تصاحب کند. در ادامه مرورگر موزیلا با 4.18 درصد سهم بازار و پس از آن مایکروسافت (4.12 درصد) بر آن غالب است. سامسونگ و اپرا هم به ترتیب 2.89 و 2.33 درصد از بازار را در اختیار دارند.

البته اگر فقط بازار ایالات متحده را در نظر داشته باشیم، سافاری همچنان با سهم 18.12 درصدی در برابر مایکروسافت اج با سهم 12.09 درصدی برتری دارد. از سوی دیگر مرورگر اپل هم اکنون جایگاه دوم پرکاربردترین مرورگر وب دسکتاپ را در اروپا از دست داده است. هرچند باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که سافاری فقط در دسترس کاربران سیستم‌های عامل اپل قرار دارد اما سایر مرورگرها را می‌توان روی رایانه‌های مک یا ویندوز نصب و استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید