محبوب ترین غذاهای روسی که باید امتحان کنید

    کد خبر :1003323

غذاهای روسی از طعم‌های مختلفی برخوردار هستند و به همین دلیل افراد زیادی با هر سلیقه‌ای می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. طعم‌های مختلف غذاهای روسی، سنت‌های مختلف آشپزهای این منطقه را به رخ می‌کشند. کشور روسیه جزء کشورهای چند ملیتی بوده که تنوع غذا در این کشور بسیار بالا است. بیشترین موادی که در غذاهای روسی به کار می‌روند معمولا گوشت و ماهی و همچنین ذرت هستند؛ به‌طور کلی غذاهای روسی به دو دسته اصلی و دسرها تقسیم می‌شوند که در تور روسیه می‌توانید طعم‌های لذیذ آن‌ها را بچشید. محبوب‌ترین غذاهای روسی شامل بورش، آکروشکا، چاک چاک، پلمنی و سوپ کلم می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بورش| Borscht

بورش یک پیش غذای روسی است که در دسته‌ سوپ‌ها قرار می‌گیرد. اولین بار این نمونه سوپ در اروپای شرقی، در کشور اوکراین طبخ شد. رنگ سوپ بورش به‌صورت بنفش متمایل به قرمز بوده که دلیل آن استفاده از چغندر است. برای این‌که این سوپ خوشمزه طعم بهتری داشته باشد، آن را همراه با خامه یا ماست سرو می‌کنند.

دستور پخت سوپ بورش

برای پخت سوپ بورش باید مواد اولیه آن را که شامل لبوی متوسط، آب مرغ، هویج، پیاز، رب، لوبیای سفید، برگ بو، فلفل قرمز، سرکه سفید، سیر، شوید خشک، خامه و نمک و فلفل می‌شود را تهیه نمایید؛ سپس براساس مراحل زیر سوپ را آماده کنید.

مرحله اول: برای پخت سوپ بورش ابتدا باید پوست لبوها را گرفته و سپس با استفاده از رنده درشت آن‌ها را رنده کنید. هویچ و سیب زمینی را پوست کنده و براساس سلیقه خود خرد کنید، در این مرحله ساقه کرفس را نیز خرد نمایید. لوبیاهای سفید را به مدت چند ساعت یا از شب قبل در آب قرار داده تا نفخ آن‌ها از بین رود و بعد به مدت نیم ساعت آن‌ها را بپزید.

مرحله دوم: لبوهای رنده شده را با اندکی روغن زیتون در تابه بریزید تا به مدت ده دقیقه تفت بخورند، سپس سیب زمینی و هویچ را به مواد اضافه کنید تا خوب مخلوط شوند. بعد از مخلوط شدن مواد آب مرغ را کم‌کم اضافه کرده و بگذارید تا به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم پخته شود. در ماهی‌تابه دیگری پیازهای نگینی شده را به همراه کمی روغن و کرفس‌ها تفت دهید؛ بعد از تغییر رنگ، رب را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید و در آخر مواد چغندر را اضافه نمایید.

مرحله سوم: در آخرین مرحله لوبیاهای سفید را به همراه پوره سیر و تمام ادویه‌ها به همراه شوید، نمک، سرکه و برگه بو به مواد سوپ اضافه کنید و اجاز دهید به مدت ۴۵ دقیقه به‌خوبی پخته شوند و سپس آن را در ظرف سوپ خوری سرو نمایید؛ بهتر است این سوپ را به‌صورت گرم میل کنید. این سوپ خوشمزه در زمان سرماخوردگی یا در روزهای سرد زمستانی بسیار مفید است.

آکروشکا | Okroshka

آکروشکا یکی از غذاهای سنتی کشور روسیه است که در دسته سوپ‌های سرد قرار داشته و یکی از سوپ‌های ملی کشور روسیه به‌شمار می‌رود و شما می‌توانید در سفر خود به این کشور با استفاده از تور روسیه تابستان از طعم این غذای لذیذ لذت ببرید. سوپ آکروشکا همانند آب دوغ خیار ایرانی بوده که در روزهای گرم تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا آکروشکا را با دمای بین ۶ الی ۱۵ درجه سانتی‌گراد سرو می‌کنند. مواد اولیه‌ایی که در تهیه آکروشکا استفاده می‌شوند شامل خیار، پیازچه، تربچه، سیب زمینی آبپز، تخم مرغ و گوشت بوده که شما می‌توانید این مواد را آب‌پز یا سرخ کنید.

تمام مواد نام برده شده باید به‌صورت مربعی شکل ریز شوند، زیرا کلمه آکروشکا به معنای ریز کردن است. در بعضی از مواقع این سوپ خوشمزه را به همراه چند تکه یخ سرو می‌کنند که می‌تواند یک میان وعده بسیار قوی باشد.

چاک چاک | Chak-Chak

چاک چاک یکی از شیرینی‌های سنتی محبوب در کشور روسیه به‌شمار می‌رود که در بین مسلمانان کشور روسیه بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این شیرینی خوشمزه تنها به سه مواد اولیه نیاز بوده که شامل تخم مرغ، عسل و آرد می‌شود. برای آماده‌سازی این نمونه از شیرینی‌های روسی کافیست که تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید. بعد از استراحت خمیر آن را به قطعه‌های ۲ میلی‌متری پهن کرده و سپس رول کنید و در روغن سرخ نمایید. بعد از سرخ شدن آن‌ها را در شربت عسل قرار داده تا مزه بگیرند و بعد از چند دقیقه آن‌ها را خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید.

پلمنی | Pelmeni

پلمنی یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی روسیه است که معمولا به عنوان غذای ملی این کشور شناخته می‌شود. پلمنی یک نوع خمیر هلالی شکل بوده که درون آن را از موادی مانند گوشت چرخ کرده پر خواهند کرد و سپس آن را آب‌پز می‌کنند. پلمنی به‌ شکل‌های مختلفی سرو شده که معمولا یا به‌صورت سرخ کرده یا آب‌پزه شده هستند. زمان سرو کردن این غذای سنتی آن را به همراه خامه ترش یا اسمتانا میل می‌کنند. پلمنی معمولا به‌صورت سوپ در کشور روسیه است؛ اما شما می‌توانید آن را به‌صورت خشک و سرخ کرده نیز در سفر خود به این کشور با تور روسیه سفارش دهید.

سوپ کلم Sweet and sour cabbage

سوپ کلم یکی از پیش غذاهای رژیمی کشور روسیه بوده که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، زیرا این سوپ از سبزیجات تهیه شده و سرشار از ویتامین است. در تهیه این سوپ از هیچ‌گونه گوشتی استفاده نخواهد شد و به‌جای آن از سبزیجاتی مانند کلم سفید رشته‌ای، هویج پوست کنده، ساقه کرفس نگینی شده، سیب زمینی آب‌پز، گوجه فرنگی، شوید، عصاره سبزیجات، فلفل سیاه و نمک استفاده خواهد شد.

سوپ کلم کالری پایین دارد، به همین دلیل از آن برای غذاهای رژیمی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. طعم سوپ کلم بسیار ملایم است که هر فرد با هر سلیقه غذایی می‌تواند از آن استفاده کند. در کشور روسیه از این نمونه سوپ گرم در فصل زمستان بسیار استفاده می‌شود.

سخن پایانی

غذاهای روسی دارای تنوع بسیار بالایی هستند که برخی از آن‌ها به عنوان غذاهای ملی این کشور شناخته می‌شوند. پلمنی و بورش دو نوع از غذاهای سنتی و ملی روسیه به‌شمار می‌روند که در بین افراد مسلمان روسی محبوبیت خاصی دارند. سوپ‌های روسی مانند سوپ کلم و همچنین شیرینی‌هایی مانند چاک چاک از محبوبیت خاصی در بین افراد روسی برخوردار هستند. غذاهای روسی روش پخت آسانی داشته که شما به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را در منزل درست کنید. یکی از شیرینی‌های معروف کشور روسیه چاک چاک است که به‌راحتی با استفاده از ۳ قلم مواد که شامل تخم مرغ، آرد و عسل است می‌توانید آن را تهیه نمایید. در سفر خود با تور روسیه نوروز به این کشور طعم لذیذ این غذاها را از دست ندهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید