متروی پرند با چه نواقصی افتتاح شد؟

    کد خبر :1038429
نواقص متروی پرند

4 روز از افتتاح ایستگاه پرند گذشته است. به گفته مسئولان شهری در روز نخست 3 هزار مسافر برای جا به جایی از مترو استفاده کردند. در روز دوم این عدد به 8 هزار مسافر رسیده است. سرفاصله هر قطار یک ساعت است. اولین قطار ساعت 6 صبح از ایستگاه شاهد به سمت پرند حرکت می‌کند و حدود ساعت 7 از پرند به سمت ایستگاه شاهد بر می‌گردد.

امروز 13 آذر ماه 1402، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از ایستگاه تازه بهره برداری شده پرند بازدید کرد. از ایستگاه شاهد تا ایستگاه پرند، 55 دقیقه زمان داریم تا از لابه لای سخنان مدیران و تصمیم گیران ترافیکی متوجه شویم که خط تازه افتتاح شده پرند چه مشکلاتی دارد و با چه نواقصی افتتاح شده است.

قطار ایستگاه متروی پرند از جنس همان قطارهایی است که در خطوط متروی داخلی تهران استفاده می شود؛ با همان ظرفیت. یعنی بخش زیادی از مسافران باید 55 دقیقه ایستاده به مقصد برسند.

سرفاصله های یک ساعته، بسیاری از مسافران را خسته و پشیمان می کند .اما امید دارند به زودی این فاصله کوتاه تر شود. مدیران مترو می گویند، ریسک شروع فعالیت این خط از ایستگاه پرند بالا است. این ایستگاه هنوز تعمیرگاه ندارد و قطارهای مترو هر شب باید مورد بازبینی قرار گیرند. اگر قطاری خراب باشد، برای رسیدن قطار به ایستگاه پرند یک ساعت زمان لازم دارد. اما در ایستگاه «شاهد» تنها ده دقیقه زمان می برد که قطار سالم، مسافران را جا به جا کند.

درجریان همین گفت وشنودها در طول مسیر بود که مشخص شد که بخش زیادی از مسافران متروی کرج، هشتگرد و … هزینه بلیت خود را نمی پردازند و می توانند با همان بلیت 3 هزار تومانی وارد مترو شوند و در هر ایستگاهی که بخواهند پیاده شوند. مدیران شهری ترجیح داده اند در این سال ها از کنار این موضوع عبور کنند.

درحالی بهره برداری از ایستگاه پرند آغاز شده که هنوز قرارداد بهره برداری امضا نشده و بیمه خط، وضعیت مشخصی ندارد.

این ایستگاه با پست برق موقت به بهره برداری رسیده و هنوز بخشی از ریل به سمت پرند، باقی مانده است. به همین دلیل تنها می توان به صورت غیرهوشمند 2 قطار را وارد ناوگان کرد. این ایستگاه هنوز کابل برق جایگزین ندارد. در حالی که در تمام خطوط متروی جهان یک کابل اصلی برق دارد و یک کابل جایگزین.

همچنین ردیف اعتباری برای بهره برداری وجود ندارد. به نظر می آید رفع نقص این ایستگاه همچنان ادامه دارد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید که این نواقص جزیی است و در مرحله آزمایشی بهره‌برداری برطرف می شود.

مسافران این خط نگران رقم اعلام شده برای بلیت هستند به اعتقاد آنها رقم 15 هزار تومان بسیار بالاست و آنها پیشنهاد رقمی مشابه مترو کرج را دارند.

به گفته آنها سرفاصله یک ساعته، بخشی از مسافران(کارمندان) را خدمات این خط محروم می کند.

اکو ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید