مازوت‌ سوزی نیروگاه‌ ها در سایه انکار مسئولان وزارت نفت/ فیلم

    کد خبر :1037780
مازوت‌ سوزی نیروگاه‌ وزارت نفت

مسئولان وزارتخانه‌های نفت و نیرو زیر بار مازوت‌ سوزی نیروگاه‌ها نمی‌روند اما مدیران شهری تاکید دارند که مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

آلودگی هوای در شش ماهه دوم سال دلایل بسیاری دارد اما متهم ردیف اول آن مازوت‌ سوزی نیروگاه‌هاست.

تاکنون مسئولان وزارتخانه‌های نفت و نیرو زیر بار مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها نرفته‌اند اما مدیران شهری، به‌ویژه اعضای شورای شهر تهران تاکید دارند که براساس گزارش‌ها و مستنداتی که در اختیار دارند، نیروگاه‌ها از سوخت مازوت به‌جای گاز استفاده می‌کنند.

اواخر هفته گذشته بود که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد در تهران و البرز مازوت‌سوزی نداریم.

پس از آن مهدی پیرهادی ،رییس کمیسیون سلامت شورای شهر گفت: در جلسه استانداری تهران، نماینده پخش و پالایش رسماً اعلام کرد که ۲ نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند.

پیش از این نیز سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران گفته بود که مردم باید بدانند دلیل اصلی آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال در تهران مازوت‌سوزی است اما شرکت برق مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها در تهران را تکذیب کرد.

مهم‌ترین دلیل مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها در پاییز و زمستان، ناترازی گاز است.با شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، سهمیه گاز نیروگاه کاهش می‌یابد. از آنجاییکه نمی‌توان نیروگاه‌ها را تعطیل کرد، مازوت را جایگزین گاز به‌عنوان سوخت می‌کنند و همین مسئله موجب افزایش شدید آلودگی هوا می‌شود.

تاوان ناترازی گاز و مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها را شهروندان ایرانی با جان خود می‌پردازند و مدیران وزارتخانه‌های نفت و نیرو همچنان درحال انکار آن هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید