متا و LG هدست پریمیومی می سازند

    کد خبر :1019366
متا

متا هدست‌های واقعیت مجازی Quest Pro را در سال 2022 عرضه کرد. یک تراشه پیشرفته Snapdragon این هدست واقعیت مجازی را با کنترلر لمسی و سنسورهای تعبیه‌شده نیرو می‌دهد.

بازتاب- بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، متا در حال همکاری با ال‌جی الکترونیکس برای عرضه یک هدست واقعیت ترکیبی جدید است. طبق این گزارش، متا و ال‌جی بر روی یک دستگاه واقعیت ترکیبی کار خواهند کرد تا با هدست واقعیت افزوده اپل که اخیراً رونمایی شده یعنی «Vision Pro» رقابت کنند.

این هدست اپل در اوایل سال 2024 برای خرید در دسترس است. استراتژی متا و ال‌جی رقابت با Vision Pro است. در این گزارش اشاره شده که متا انتظار می‌رود مدل VR/AR ارزان قیمت خود را با قیمت کمتر از 200 دلار در سال 2024 عرضه کند. مدل رده بالای حاصل همکاری ال جی در سال 2025 عرضه خواهد شد.

 

متا

 

علاوه بر این، گمانه زنی‌هایی وجود دارد که این دستگاه را می‌توان «Meta Quest 4 Pro» نامید. گنجاندن «Pro» در نام نشان می‌دهد که این هدست ممکن است در واقع مدل 2025 حاصل از همکاری باشد. شایان ذکر است که ال‌جی الکترونیکس در سال 2019 برای ثبت اختراع واقعیت ترکیبی (MR) اقدام کرد و بر تحقیق و توسعه (R&D) تمرکز داشت. با این حال، کمی زود است که مطمئن شویم این پتنت و همکاری ممکن است مرتبط باشد، اما با گذشت زمان، انتظار داریم اطلاعات بیشتری دریافت کنیم.

در اخبار مرتبط، ویژن پرو اپل فناوری میکرو OLED را به ارمغان می‌آورد.  به هر حال باید منتظر اخبار بیشتر باقی ماند تا مشخص شود برنامه متا و ال جی دقیقا چیست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید