ادعای مایکروسافت درباره هک شرکت‌های دفاعی آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط ایران

    کد خبر :852457
شرکت‌های دفاعی آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط ایران

مرکز اطلاعات مربوط به تهدیدات شرکت مایکروسافت (MSTIC) مدعی شد که هکر‌های ایرانی شرکت‌های مربوط به فناوری دفاعی آمریکا و اسرائیل را با موفقیت هدف قرار داده اند.

بنا بر این گزارش بیش از ۲۵۰ حساب مایکروسافت آفیس ۳۶۵ مرتبط با آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل از طریق بهره گیری از عملیات هکری مبتنی بر پاشش رمز عبور، مورد هک قرار گرفته اند.

مایکروسافت مدعی شده است که شرکت‌های هدف قرار گرفته شده در این عملیات هکری شامل آن دسته از شرکت‌های دفاعی بوده که از شرکای آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی در تولید رادار‌های نظامی، فناوری پهپاد، سیستم‌های ماهواره‌ای و سیستم‌های ارتباط اضطراری پشتیبانی می‌کنند.

مایکروسافت با طرح این ادعا که این عملیات هکری به احتمال زیاد از منافع ملی ایران حمایت می‌کند، اعلام کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، بنادر ورودی خلیج فارس و شرکت‌های حمل و نقل دریایی و تجاری جهانی در خاورمیانه هم هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ارزیابی ادعایی مایکروسافت نشان می‌دهد که هدف قرار دادن این شرکت‌های فناوری دفاعی به ایران در ردیابی سرویس‌های امنیتی دشمنان و حمل و نقل دریایی در خاورمیانه کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید