ماسک های کشف شده کجاست/ چه کسی مدعی تامین ۲۰۰ میلیون ماسک است

    کد خبر :692863

گفته می شود بیش از 5 میلیون عدد ماسک بهداشتی فقط در شهر تهران کشف شده، اما هنوز از توزیع این ماسک ها خبری نیست.

مسئولان وزارت صمت ادعا دارند که روزانه یک و نیم میلیون ماسک در سطح کشور تولید می‌شود و این در حالی است که مسئولان سازمان غذا و دارو، مدعی شده‌اند ظرف ۱۰ روز فقط توانسته‌اند یک میلیون ماسک تهیه کنند.

یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، با عنوان این مطلب که بیش از ۶.۵ میلیون ماسک احتکار شده در سطح کشور کشف شده که فقط ۵ میلیون آن در شهر تهران بوده است، گفت: ما این ماسک‌ها را تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و کار توزیع بر عهده خودشان است.

در همین حال، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس جمهور، از وضعیت پیش آمده در بازار ماسک کشور گلایه کرده و عنوان داشته که هر چه تلاش کرده زورش به محتکران نرسیده است.

سعید نمکی، در این نامه خطاب به رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور، عنوان داشته است: در ایامی که احتمال آلودگی مردم به دلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطر است، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که ۲۰۰ میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند.

طرح چنین موضوعی از سوی وزیر بهداشت، با واکنش دادستان کل کشور همراه شد و او در پاسخ به اظهارات وزیر بهداشت، گفت که اخلال در نظام سلامت مردم، اقدامی مجرمانه در حد مجازات افساد فی الارض است.

دادستان کل کشور، از وزیر بهداشت، خواستار اعلام موارد احتکار، عدم عرضه مواد شوینده و ماسک و اقلام مورد نیاز برای مبارزه با کرونا به دفتر دادستانی کل کشور شد تا با فوریت مورد پیگیری قرار گیرند.

به گزارش مهر ،در همین حال، رئیس جمهور نیز نامه وزیر بهداشت را به وزیر اطلاعات ارجاع داده و خواستار پیگیری فوری موضوع شده است. اما آنچه همچنان نقطه ابهام است، اینکه چرا ماسک‌های کشف شده هنوز در سیستم توزیع قرار نگرفته و اینکه چرا در چنین شرایطی که کشور در بحران شیوع کرونا ویروس به سر می‌برد، مردم باید از دسترسی به حداقل لوازم بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، محروم باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید