ماجرای عجیب تصادف قهرمان مسابقه مردان آهنین/عکس

    کد خبر :415388

ناصر ناصرپور کارگردان مستند «F۵۵» که در بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره این اثر گفت: این فیلم ۳۵ دقیقه ای درباره زندگی جوانی به نام حامد امیری است که در مسابقات مردان آهنین قهرمان شده بود اما حدود ۴، ۵ سال پیش طی تصادفی در خرم آباد دچار ضایعه نخاعی و معلول می شود. او امید خود را از دست نمی دهد و با تمرین بعد از یک سال به تیم ملی پرتاب وزنه معلولان می پیوندد و درنهایت موفق به کسب مدال پرتاب وزنه کلاس F۵۵ از مسابقات پارالمپیک برزیل می شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مستند ۱۸ ماه طول کشید، عنوان کرد: این مستند در خرم آباد، تهران و برزیل فیلمبرداری شد که برای ضبط بخش های برزیل فیلمبردار اثر و دستیارم به این کشور رفته بودند.

ناصرپور عنوان کرد: این مستند به شیوه روایتی تهیه شده است به این صورت که ما به روایت زندگی حامد امیری از لحظه تصادف تا زمان قهرمانی در پارالمپیک پرداخته ایم البته در این بین با کمک تصاویر آرشیوی فلاش بک هایی هم به گذشته او زده ایم؛ یعنی زمانی که در مسابقه مردان آهنین حضور داشت و قهرمان شده بود.

این کارگردان با بیان اینکه کارش فیلمسازی و مشغول تحصیل در رشته سینما است، اظهار کرد: داستان زندگی حامد امیری برایم بسیار جذاب بود زیرا زندگی این قهرمان در یک لحظه دچار تحول شد و به یک باره تحرک نیمی از بدن خود را از دست داد، اما این موضوع مانع از ادامه زندگی برای او نشد بلکه با تلاش و اراده به زندگی اش سر و سامان جدید داد.

وی افزود: وقتی کسی از لحظه تولد با ضایعه نخاعی رو به رو باشد به هر حال تکلیف زندگی خود را می داند اما کسی که در یک لحظه دچار چنین تحولی می شود باید اراده بزرگی داشته باشد تا دوباره تواند زندگی خود را جمع و جور کند که این موضوع با اراده حامد امیری تحقق پیدا کرده و او توانسته است با تلاش به آرمان های خود برسد پس او را می توان نماد پشتکار دانست.

ناصرپور در پایان با بیان اینکه تهیه کنندگی این اثر را خودش برعهده داشته است، عنوان کرد: من دانشجوی سینما هستم و تحصیل هزینه هایی دارد با این وجود تمام هزینه های ساخت این مستند را خودم پرداخت کردم هرچند طرح ساخت مستند «F۵۵» را به انجمن سینمای جوانان ایران ارایه دادم اما آنها هیچ حمایتی در تولید از ما نکردند اما امیدوارم جشنواره فیلم کوتاه تهران مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد تا متولیان این جشنواره هم بتوانند از کارگردانان این عرصه حمایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید