قره باغی: خانم ابتکار برای من شایعه ساخت

    کد خبر :415326

قره‌باغی، خواننده سرود «ننگ به نیرنگ تو» در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در باره شایعه خروجش از کشور گفت: چنین شایعه‌ای جزء ابتکارات خانم معصومه ابتکار است که وقتی یک مجری در مقام پرسشگر از ایشان پرسید چرا شما که خودتان در تسخیر سفارت نقش داشته‌اید، فرزندتان در آمریکا زندگی می‌کند، در پاسخ گفت که دیگر دوره این حرف‌ها گذشته است و الان خواننده سرود «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» خودش هم در آمریکا زندگی می‌کند.

ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد با قره‌باغی، خواننده سرود «ننگ به نیرنگ تو» به گفتگو نشسته است.

بخشی از حرف های وی:

آقای قره‌باغی احتمالا شنیده‌اید که اخیرا شایعه شده شما به‌عنوان خواننده سرود «آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» در حال حاضر به آمریکا رفته‌اید و آنجا زندگی می‌کنید…؟

بله، شنیده‌ام. من همین الان در تبریز هستم و نه‌تنها به آمریکا نرفته‌ام؛ بلکه هنوز همان تفکرات انقلابی گذشته را در خودم حفظ کرده‌ام و خواننده‌ای هستم که برای آرمانم کار می‌کنم، نه مثل کسانی که آخر عمری در کاباره‌ها می‌خوانند.

آیا اتفاقی نیفتاده که باعث شود فکر کنند شما قصد رفتن دارید؟

خیر، اتفاقا برای ماه‌های آینده برنامه یک اپرای بزرگ موسیقی در تهران را داریم که از مدت‌ها پیش مشغول کار کردن روی آن هستیم.

این اپرا درباره چه چیزی است و کیفیت آن به چه شکل خواهد بود؟

اپرای ما داستان هفت مرحله‌ای است که عطار نیشابوری مطرح کرده و ماجرای هفت سردار است مثل نفرت، عشق و… و در مقابل اینها یک اهریمن نقش بازی می‌کند که هدفش گول زدن این هفت سردار و کشیدن آنها به وادی خودش است. ما داستان‌هایی را روایت می‌کنیم که در منظومه جناب عطار وجود دارند.

این اپرا از اول دی‌ماه در تهران و در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود و تا ۲۰ شب ادامه دارد. آهنگساز کار آقای منصور دانشور است و گروه کر و ارکستر سمفونیک تالار وحدت هم در این پروژه حضور دارند؛ به‌علاوه کسانی که نقش‌های حرکات موزون کار را روی صحنه اجرا می‌کنند و جمعا می‌شود گفت بیش از ۲۰۰ نفر روی صحنه هستند و این یک کار عظیم است.

پس با توجه به اینها به هیچ‌وجه نمی‌شود گفت حتی نشانه‌ای از تمایل شما به خروج از کشور وجود داشته است. فکر می‌کنید چرا امروز چنین شایعه‌ای مطرح می‌شود؟

چنین شایعه‌ای جزء ابتکارات خانم معصومه ابتکار است که وقتی یک مجری در مقام پرسشگر از ایشان پرسید چرا شما که خودتان در تسخیر سفارت نقش داشته‌اید، فرزندتان در آمریکا زندگی می‌کند، در پاسخ گفت که دیگر دوره این حرف‌ها گذشته است و الان خواننده سرود «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» خودش هم در آمریکا زندگی می‌کند. من ایشان را از نزدیک نمی‌شناسم اما معلوم نیست آیا ایشان هم من را می‌شناخت که چنین شایعه‌ای را درست کرده و گفته است.

آیا واقعا فکر می‌کنید دوره این حرف‌ها تمام شده است؟

دوره حرف حق که تمام نمی‌شود. مگر دوره‌ای خواهد آمد که آمریکا تبدیل شود به یک دوست عزیز و مهربان و بشود غمخوار بنده و جنابعالی؟ قطعا نخواهد شد. دشمن ما که طی این سال‌ها تغییری نکرده و حالا دوست ما نشده است.

آمریکا کشوری است که برای خودش است و تمام تلاش‌شان هم این است که هر جای این دنیا را بچاپند و مردم را بکشند و هر قتل و غارتی هم انجام بدهند. اینها برای مردم خودشان ممکن است آدم‌های خوبی باشند، اما برای ما نه. البته ما با ملت آنها دشمنی نداریم؛ ملت‌ها چه می‌دانند اصل ماجرا چیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید