ماجرای دیپورت احمدی‌نژاد از امارات چیست؟

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹
    کد خبر :854284
ماجرای دیپورت احمدی‌نژاد از امارات چیست؟

محمود احمدی‌نژاد که برای بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ به دوبی سفر کرده بود، شامگاه یکشنبه امارات را به مقصد ایران ترک کرد و پس از پنج روز جنجالی و پرحاشیه به تهران بازگشت.

هر چند برخی رسانه‌ها از دیپورت و خروج اجباری رئیس جمهوری پیشین ایران از دوبی خبر داده بودند اما به نظر می‌رسد سفر احمدی‌نژاد اساسا برای چهار یا پنج روز پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده بود و او و همراهانش بدون دخالت عوامل خارجی یا درخواست نیروهای امنیتی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی خاک امارات را ترک کرده و به ایران بازگشته‌اند.

یکی از نخستین رسانه‌هایی که از ماجرای سفر احمدی‌نژاد به دوبی با هدف بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ خبر داد، همان زمان گفته بود این سفر دست‌کم چهار روزه خواهد بود. با این حال، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنج روز اقامت در دوبی با همسر و همراهان پرشمار خود از پاویون‌های چند کشور بازدید کرد و با انبوه هواداران ایرانی و خارجی‌اش عکس گرفت.

از حاشیه‌های حضور احمدی‌نژاد در دوبی می‌توان به خبر بازدید او از پاویون رژیم صهیونیستی اشاره کرد که خیلی زود شایعه و ساختگی بودن آن آشکار شد. برخی رسانه‌ها و کاربران ایرانی به ویژه در توییتر بر اساس پست یک حساب کاربری رسمی رژیم صهیونیستی نسبت به کاری که احمدی‌نژاد نکرده بود موضع گرفتند و آن را برجسته کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، واکنش همسر احمدی‌نژاد به عکس گرفتن خانمی بی‌حجاب با رئیس جمهوری پیشین ایران و درخواست از نیروی امنیتی برای کنار زدن موی آن خانم از روی سر شوهرش هم دیگر موضوعی بود که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت. ضمن آنکه احمدی‌نژاد پیش از بازگشتن به ایران با سردبیر یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی گفتگو و در آن از دیدگاه‌هایش درباره مسائل داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی ایران رونمایی کرد. ویدئو و گزارش مکتوب این گفتگو در سایت این رسانه نزدیک به عربستان سعودی بارگذاری و منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید