لغو پروازهای فرودگاه دبی بر اثر وقوع سیل‌ در امارات

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۱۵
    کد خبر :1062387
لغو پرواز فرودگاه دبی سیل‌ در امارات

فرودگاه بین‌المللی دبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل شرایط بد جوی با اختلالات عمده مواجه است و در تلاش است تا در سریع‌ترین زمان ممکن فعالیت‌های عادی خود را بازگرداند.

فرودگاه دبی در بیانیه‌ای با بیان اینکه پروازها شاهد تاخیر یا تغییر مسیر بوده و به دلیل ناتوانی خدمه در حضور در محل و انجام کار تحت تاثیر قرار گرفته اند، افزود: بهبودی وضعیت، مدتی طول خواهد کشید.

این فرودگاه در اطلاعیه‌ای به عدم مراجعه به فرودگاه به جز در مواقع ضروری توصیه و تاکید کرد: کمبود وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد به فرودگاه و همچنین تاخیر در برنامه پرواز و تغییر مسیر تعدادی از هواپیماها وجود دارد.

خطوط هوایی امارات مستقر در دبی اعلام کرد که به دلیل چالش‌های عملیاتی ناشی از شرایط بد جوی و شرایط راه‌ها، از ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه تا نیمه‌شب، روند سفر مسافرانی را که از فرودگاه بین‌المللی دبی خارج می‌شوند، به حالت تعلیق درآورده است.

دیروز، سه شنبه، شرکت هواپیمایی فلای دبی به دلیل شرایط بد جوی، تمامی پروازهای خود از دبی را تا ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه به وقت دبی به حالت تعلیق درآورد. یکی از سخنگویان فلای دوبی گفته است که این شرکت مسافرانی را که مقصد نهایی آنها دبی نباشد در این مدت نمی پذیرد.

شرکت هواپیمایی اتحاد اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی بارانی در امیرنشین ابوظبی (پایتخت)، انتظار می‌رود پروازهای این شرکت در روز چهارشنبه با تاخیر مواجه شود.

فرودگاه بین‌المللی دبی عصر دیروز سه‌شنبه به دلیل طوفان موقتاً پروازهای ورودی خود را به مقاصد دیگر تغییر مسیر داد و فعالیت‌های آن به مدت 25 دقیقه به طور کامل متوقف شده بود.

وبگاه فرودگاه دبی، یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان، نشان می‌دهد که ده ها پرواز در تاریخ 16 آوریل به تعویق افتاده یا لغو شده‌اند که بیشترین مسیرها مربوط به هند، پاکستان، عربستان سعودی و بریتانیا به دبی و بالعکس بوده است.

مرکز ملی هواشناسی امارات شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور بیشترین میزان بارندگی را در ۷۵ سال گذشته به ثبت رسانده است و پیش‌بینی می‌کند که ساعت‌های آینده شاهد ثبت حجم بیشتر باران تا بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی باشیم.

سازمان اورژانس، مدیریت بحران و بلایای کشور امارات از دیروز سه‌شنبه از شهروندان و افراد مقیم در این کشور خواسته با توجه به شرایط بد آب و هوایی در خانه مانده و جز در مواقع ضروری خواستار «لزوم ماندن در خانه در شرایط جوی و بیرون نرفتن جز در مواقع ضروری شد»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید