لغو محدودیت سفر به انگلیس برای ایرانی‌های واکسینه‌شده

    کد خبر :883425
لغو محدودیت سفر به انگلیس برای ایرانی‌های واکسینه‌شده

انگلستان محدودیت‌های سفر را برای مسافران ورودی از ایران که گواهی واکسن‌های مورد تایید این کشور را داشته باشند، برداشت.

سفارت بریتانیا در تهران از تغییرات قوانین مربوط به انجام تست کروتا برای مسافران ورودی از ایران به این کشور از ساعت ۴ صبح روز ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن‌ماه) خبر داد و اعلام کرد: همه محدودیت‌ها برای مسافرانی که گواهی واکسن‌های مورد تایید بریتانیا را دارند از تاریخ تعیین‌شده لغو می‌شود و این مسافران مجاز به ورود خواهند بود.

کوواکسین، مدرنا، جانسون (تک دُز)، نوواکس (Novavax)، آکسفورد/آسترازنکا، فایزر/بیون‌تک، سینوفارم پکن، سینوواک/کروناواک، واکسن‌های مورد تایید انگلیس برای سفر به این کشور است. تاکید شده دست‌کم ۱۴ روز پیش از ورود به انگلستان دو دُز کامل این واکسن‌ها تزریق شده باشد. روز تزریق به عنوان یکی از ۱۴ روز محاسبه نمی‌شود.

همچنین واکسن‌های آسترازنکا Covishield، آسترازنکا Vaxzevria و مدرنا Takeda نیز برای سفر به انگلستان تایید شده و واجد شرایط است.

ضروری است مسافران گواهی لازم برای اثبات تزریق کامل واکسن را که از سوی انگلستان یا سازمان جهانی بهداشت یا مرجع بهداشت دولتی یا ملی کشور مبدأ تایید و صادر شده است همراه داشته باشند. گواهی واکسن باید به زبان انگلیسی و حاوی مشخصات فرد واکسینه‌شده و کشورتولیدکننده واکسن باشد.

اگر مسافری کامل واکسینه نشده باشد و یا به یکی از این واکسن‌ها ‌دسترسی نداشته و یا به کووید-۱۹مبتلا شده و بهبود یافته و فقط یک دُز از دو دُز این واکسن‌ها را تزریق کرده است، همچنان می‌تواند به انگلستان سفر کند، اما باید قوانین ورود واکسینه‌نشده‌ها را رعایت کند.

همچنین ممکن است به مسافرانی که ۱۰ روز پیش از سفر در یکی از کشورها یا سرزمین‌های قرمز بوده‌اند، اجازه ورود به انگلستان داده نشود.

انگلستان پیش‌تر مسافران را به ارائه تست PCR هنگام ورود به این کشور، قرنطینه و تست در روزهای دوم و هشتم سفر ملزم کرده بود، اما اکنون که مقامات این کشور از کاهش موج سویه “امیکرون” کرونا در انگلستان خبر داده‌اند، مقررات سفر نیز تسهیل شده و مسافرانی که گواهی واکسن مورد تایید این کشور را داشته باشند دیگر ملزم به سپری کردن قرنطیه و انجام آزمایش در روز هشتم سفر نیستند. با این وجود، به همه مسافران توصیه شده پیش از سفر آزمایش پی‌سی‌آر را انجام دهند. داشتن این مدرک همچنان برای شرکت‌های هواپیمایی صادرکننده بلیت مهم است و هنگام صدور کارت پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی کنترل می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق مقررات سفر به ایران نیز مسافران هنگام برگشت به کشور باید تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت، در فرودگاه ارائه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید