آمریکا دست به دامن چین شد

    کد خبر :883548
آمریکا دست به دامن چین شد

ایالات متحده از چین خواست تا از نفوذ خود بر روسیه برای اصرار به این کشور به منظور اتخاذ یک راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین استفاده کند، اما کارشناسان سیاست تردید دارند که پکن از واشنگتن در این بن‌بست حمایت کند.

«وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت‌وگو کرد. پکن گفت که از همه طرف‌ها می‌خواهد آرامش خود را حفظ کنند و از انجام کارهایی که تنش‌ها را برانگیخته و بحران را تحریک می‌کند، خودداری کنند.

در مقابل بلینکن نیز تاکید کرد که تنش‌ها باید کاهش یابد و در مورد خطرات امنیتی و اقتصادی ناشی از هرگونه تجاوز روسیه هشدار داد.

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی نیز گفت که پیام‌های ایالات متحده به پکن بسیار واضح بوده است.

نولند در کنفرانس مطبوعاتی معمول وزارت امور خارجه گفت: «ما از پکن می‌خواهیم از نفوذ خود در مسکو برای ترغیب دیپلماسی استفاده کند، زیرا اگر درگیری در اوکراین رخ دهد برای چین نیز خوب نخواهد بود. این موضوع تاثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد جهانی و همچنین در حوزه انرژی خواهد داشت.»

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد، گفت که آتش‌بس المپیک برای بازی‌های زمستانی پکن که از چهارم فوریه آغاز می‌شود، از ۲۸ ژانویه شروع شده است.
ژانگ در توییتی نوشت: «بیایید از این فرصت برای ترویج صلح، همبستگی، همکاری و سایر ارزش‌های مشترک همه بشریت استفاده کنیم تا جهان خود را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.»

به گزارش همشهری آنلاین، روسیه ماه‌هاست که نیروهای خود را در مرزهای اوکراین افزایش داده و از ناتو خواسته است تا نیروها و تسلیحات خود را از شرق اروپا خارج کند و از پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده (ناتو) جلوگیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید