لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات به اتباع افغانستانی

    کد خبر :554412

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور گفت: باید برای اتباع افغانستانی که در کشور هستند با کمک دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های بین المللی و تشکل‌ها، برنامه‌ریزی درستی جهت ارائه خدمات داشته باشیم.

مهدی محمودی در نشستی که صبح امروز با حضور ایو فریسن ـ رییس دفتر نمایندگی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که در محل اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور با موضوع راه حل راهبردی برای پناهندگان افغانستانی برگزار شد اظهار کرد: از سال ۲۰۱۲ برابرسند راه حل‌های راهبردی که در کنفرانس بین المللی ژنو مطرح شد، سالیانه یکبار نشست رسمی در کشورهایی که عضو کمیته راه حل‌های راهبردی هستند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:این نشست‌ها سالیانه برگزار شده و امسال هم در هفته آتی به میزبانی دولت پاکستان ششمین نشست برگزار خواهد شد تا موضوع تعیین راهبرد مناسب برای پناهندگان را مد نظر قراردهیم.

مدیر کل امور اتباع خارجی وزارت کشور اضافه کرد: برای اجرایی شدن راهبردها نیز بایستی سالی دوبار نشستی مانند امروز برگزار شود و همچنین اقدامات گذشته را ارزیابی کنیم که در چه سطحی هستیم و آیا نیاز به تجدید نظرات داریم؟. قطعا هم از نظر تجربی هم از نظر علمی بایستی سال به سال در عملکردمان ارتقاء داشته باشیم تا در برهه زمانی مشخص به نقطه مطلوب برسیم.

محمودی در ادامه گفت: بیش از ۴۰دهه است که جمهوری اسلامی مانند سایر کشورهای مهاجرپذیر پذیرای اتباع افغانستانی با درصد بالا و اتباع سایر کشورها است. باید برای این تعداد اتباع افغانستانی که درکشور هستند با کمک سازمان‌های بی المللی،دستگاه‌های دولتی و تشکل‌ها برنامه‌ریزی درستی به جهت ارائه خدمت انجام دهیم؛ البته در طول این ۴۰سال نیز اقدامات موثر و مفیدی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش ایسنا،وی در پایان گفت: امیدواریم تصمیماتی که گرفته می شود منجر به این شود که قدم مثبتی در این زمینه برداریم و به راه حل راهبردی برسیم تا بتوانیم برای سال ۲۰۱۹ که تقریبا ۶ماه از آن باقی مانده و سال ۹۸ که حدود ۹ماه از آن باقی مانده برنامه ریزی درستی مناسبی داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید