لاوروف: روند مصنوعی مذاکرات با کره شمالی به درد نمی‌خورد

    کد خبر :292900

وزیر امور خارجه روسیه در پیونگ یانگ نسبت به تعیین ضرب الاجل «امروز آره و فردا نه»، برای مذاکره آمریکا با کره شمالی و روند تصنعی مذاکرات هشدار داد.
به گزارش نامه نیوز، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه که امروز پنجشنبه به پیونگ یانگ سفر کرده، در دیدار با همتای کره‌ای خود تاکید کرد که لازم است تا از درخواست امروز آره و فردا نه برای انجام مذاکرات با کره شمالی و روند مصنوعی در این خصوص اجتناب ورزید.

وزیرخارجه روسیه با تاکید بر این مطلب، گفت: «ما با طرف کره‌ای درک مشترکی در مورد برخورد محتاطانه با روند برقراری تماس‌ها بین پیونگ یانگ و واشنگتن داریم.» وی تاکید کرد لازم است تا زمان کافی و توافق در خصوص کلیه جزئیات مذاکرات صورت بگیرد تا نه تنها اوضاع پیرامون شبه جزیره کره آرام گردد،بلکه صلح پایدار در سراسر منطقه شمال شرق آسیا برقرار شود.پایدار در سراسر منطقه شمال شرق آسیا برقرار شود.

لاوروف همچنین گفت روسیه و کره شمالی امکانات لازم برای توسعه روابط تجاری اقتصادی دوجانبه، در چهارچوب تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را دارند.

لازم به یادآوری است، این سفر قبل از دیدار برنامه ریزی شده بین رهبران کره شمالی و آمریکا صورت گرفته است. این دومین دیدار دوجانبه روسای دستگاه دیپلماسی دو کشور طی دو ماه گذشته است. وزیر خارجه کره شمالی در ماه آوریل به مسکو سفر کرده بود.

دو طرف موضوعات زیادی برای مذاکره دارند که در وهله نخست تبادل نظر در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه به خصوص در عرصه تجاری-اقتصادی است. این جهت گیری در این اواخر به دلیل تحریم‌های بین المللی و یک جانبه آمریکا علیه پیونگ یانگ، کاهش یافته است. یکی دیگر از موضوعات مورد مذاکره سرنوشت نیروهای کار کره شمالی در سیبری و شرق دور روسیه است.

واضح است که یکی از مهمترین مسائل مورد گفت‌و‌گوی وزرای خارجه روسیه و کره شمالی، اوضاع پیرامون شبه جزیره کره است. در آستانه این سفر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از اقدام پیونگ یانگ برای برقراری تماس با آمریکا، در بالاترین سطح حمایت می کند.

لاوروف پیش از این گفته بود، تلاش برای تهدید و اعمال زور برای حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کره شکست‌خورده است.

نشست رهبران آمریکا و کره شمالی احتمالا در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید