قیمت کره دوباره 20 درصد گران شد!

    کد خبر :767861

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت از افزایش 20 درصدی قیمت کره خبر داد و گفت: چنانچه قیمت کره به 12 هزار تومان برسد دیگر کسی کره نمی‌خرد.

به گفته رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها، قیمت کره افزایش یافته اما کسی کره گران نمی‌خرد. شهریور امسال بود که رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از کمبود و تولید کره ملی در بازار خبر داد.

در آن زمان مدیران دولتی روند قیمت کره در نیمه دوم امسال را افزایشی پیش‌بینی کردند. به عنوان مثال در همان وقت محمد رضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار به تسنیم گفته بود که «کره وارداتی 4200 تومانی تمام شد. در صورت واردات کره با ارز 24 هزار تومان، قیمت هر کیلو کره به بیش از 100 هزار تومان می‌رسد. یعنی هر کره 100گرمی به بیش از 10 هزار تومان افزایش می‌یابد.»

حالا مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همزمان با نوسانات قیمت دلار، قیمت کره 100 گرمی در بازار گران شده و به 10 هزار تومان رسیده است! همچنین برخی شهروندان از خرید کره 100 گرمی با قیمت 12 هزار تومان خبر می‌دهند.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت معتقد است: در بازار کمبود کره نداریم اما چنانچه قیمت کره به 12 هزار تومان برسد دیگر کسی کره نمی‌خرد.

سعید درخشانی درباره افزایش دوباره قیمت کره به تجارت‌نیوز گفت: ما هم شنیده‌ایم که قیمت کره 20 درصد گران شده است اما هنوز جنس جدید به دست ما نرسیده است.

پیش از این یک مقام انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در صفحه توییتری‌اش نوشته بود: « ‏قیمت محصولات لبنی وابسته به قیمت شیرخام است و قیمت شیر خام وابسته به قیمت نهاده‌های دامی است. حدود 90 درصد نهاده دامی به کشور وارداتی است و این یعنی تحریم و قیمت ارز بر قیمت تمام شده محصولات لبنی به شدت تاثیرگذار است. اقتصاد دستوری سال‌ها مرده است.»

تجارت نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید