قیمت واکسن کرونا اعلام شد/ واکسن کرونای بخش خصوصی برای کارگران رایگان است/ فیلم

    کد خبر :803496
قیمت واکسن کرونا اعلام شد

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی گفت: به زودی ۶ میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی وارد کشور می‌شود.

ناصر ریاحی رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی در حاشیه جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی اظهار کرد: با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت، ۳ شرکت خصوصی تاکنون برای واردات واکسن کرونا مجوز گرفته‌اند.

او افزود: حجم خرید توسط این ۳ شرکت، ۶ میلیون دوز است که از شرکت‌های آسترازنکا سوئد و اسپوتنیک روسیه صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی بیان کرد: بودجه مورد نظر تهیه شده، هزینه حمل نیز پرداخت شده و هم اکنون منتظر باز شدن درگاه‌های پرداختی هستیم، تا در چند روز آینده وارد کشور شوند.

ریاحی ادامه داد: بخش خصوصی این واکسن‌ها را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار می‌دهد و این ستاد واکسن‌ها را بین گروه‌هایی که در اولویت نیستند اما گروه‌های حساسی هستند مانند فعالان در کارگاه‌های تولیدی توزیع خواهد کرد.

او تصریح کرد: شرط بخش خصوصی برای توزیع واکسن بین کارگاه‌های تولیدی این است که کارفرما هزینه تزریق واکسن تک تک کارگران را تقبل کنند و در این خصوص از کارگران ریالی دریافت نشود.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی ابراز کرد: هزینه هر کدام از این واکسن‌ها که به کمک بخش خصوصی وارد می‌شود، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

ریاحی در پایان گفت: شرکت‌های دیگری نیز متقاضی واردات واکسن هستند که هم اکنون در انتظار دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید