با نگرانی از چشم‌انداز اقتصاد جهان؛

قیمت نفت ۲ درصد دیگر هم سقوط کرد

    کد خبر :620045

قیمت‌های نفت در حالی تثبیت شد که دیشب با نگرانی از چشم‌انداز اقتصادی جهان و کاهش تقاضای نفت و رشد ذخایر آمریکا ۲ درصد دیگر هم سقوط کرده بود.

 

روز پنج‌شنبه، قیمت‌های نفت در حالی تثبیت شد که دیشب با نگرانی از چشم‌انداز اقتصادی جهان و کاهش تقاضای نفت و رشد ذخایر آمریکا ۲ درصد دیگر هم سقوط کرده بود.

 

داده‌های اقتصادی ضعیف از سوی آمریکا و اروپا باعث شد که بازارهای سهام وال‌استریت به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود برسند. با تشدید نگرانی‌ها در مورد کندتر شدن اقتصادهای جهان، چشم‌انداز تقاضای نفت ضعیف‌تر شد.

 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، پس از سقوط ۲ درصدی دیشب، تا ساعت ۱۰.۵۶ به وقت تهران ۲۰ سنت یا ۰.۳۵ درصد دیگر افت کرد تا به ۵۷.۴۹ دلار برسد.

 

به گزارش مهر ،قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، پس از سقوط ۱.۸ درصدی دیشب، ۱ سنت یا ۰.۰۲ درصد دیگر افت کرد و به ۵۲.۶۳ دلار رسید.

 

آن‌چه بیشتر باعث پایین آمدن قیمت‌های نفت شد این بود که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر انبارهای نفت آمریکا این هفته ۳.۱ میلیون بشکه افزایش داشته است، که این از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان که انتظار افزایشی ۱.۶ میلیون بشکه‌ای را داشتند، بسیار بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید