قیمت محصول جدید ایران خودرو اعلام شد

    کد خبر :1029607
هایما

محصول مونتاژی ایران خودرو اخیرا رونمایی شد و به تازگی قیمت این محصول از سوی ایران خودرو اعلام شد. به احتمال زیاد این خودرو برای فروش به متقاضیان وارد دور جدید سامانه یکپارچه فروش خودرو شود.

شورای رقابت قیمت خودرو جدید مونتاژی ایران خودرو را اعلام کرد. این خودرو را می‌توان کاندیدای فروش ایران خودرو در سومین طرح فروش سامانه یکپارچه قلمداد کرد.

شورای رقابت قیمت هایما X۷ را به ایران خودرویی‌ها اعلام کرد. براساس نظر اعضای شورای رقابت قیمت پایه این محصول مونتاژی چینی ایران خودرو حدود یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان تعیین شده است. البته این قیمت پایه است و باید هزینه‌های متفرقه مانند شماره‌گذاری و همچنین هزینه مالیات و عوارض را به قیمت پایه اضافه کرد تا قیمت مصرف‌کننده مشخص شود.

این عضو جدید خانواده هایما رقیب M۴ سوبا محصول مونتاژی فردا موتور است. هر دو خودروی یاد شده در دسته خودروهای MPV قرار می‌گیرد.

خانواده هایما پیش تر سه محصول خود را به خطوط تولید ایران خودرو آورده بود و حالا شاهد ورود عضو چهارم خود است.

ایران خودرویی‌ها ابتدا هایما S۷ را مونتاژ کردند و در ادامه مدل S۵ را به سبد محصولاتی خود اضافه کردند. سال گذشته هایما S۸ به جمع محصولات ایران خودرو محلق شد تا کفه محصولات مونتاژی ایران خودرو سنگین تر شود.

هایما X۷ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد و ایران خودرویی‌ها امیدوارند تا به کمک این محصول جدید بخشی از تقاضای موجود در بازار خودرو را پوشش دهند.

آبی‌های جاده مخصوص هنوز زمان دقیق عرضه این خودروی خود را اعلام نکرده‌اند اما این احتمال وجود دارد که این خودرو از سوی ایران خودروها در سومین طرح فروش سامانه یکپارچه (چنانچه برگزار شود) عرضه شود.

ایران خودرو در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه به دلیل پُر شدن ظرفیت عرضه‌اش شرکت نکرد اما با توجه به اینکه خودروسازان موظف هستند تا محصولات تولیدی خود را تنها از مسیر سامانه یکپارچه عرضه کنند بنابراین هایما X۷ ایران خودرو چاره‌ای ندارد که در دور جدید سامانه یکپارچه پشت ویترین این سامانه برود. البته این گمانه نیز مطرح است که مسیر فروش خودرو تغییر کند و سامانه یکپارچه تعطیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید