قیمت رسمی گوشت اعلام شد

    کد خبر :898024
قیمت رسمی گوشت اعلام شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد و گرم و واردات ۱۰ هزار تن گوشت، نوسانی در بازار ماه رمضان نداریم.

رضا سالمی گفت: با توجه به جمعیت ۶۵ تا ۷۰ میلیون راس دام سبک و مصرف گوشت گوسفندی نیازی به واردات نداریم، اما در مقطع پایانی سال با افزایش تقاضا، واردات در دستور کار قرار گرفت.

به گفته او، در مقطع ۲۰ روز تا یک ماهه که با کمبود گوشت گوسفندی رو به رو هستیم، از طریق واردات و ذخایر به دنبال کنترل قیمت در بازار هستیم.

آقای سالمی قیمت کنونی هر کیلو گوشت منجمد گوسفندی برای مصرف کننده را ۱۰۵ هزار تومان، لاشه گوسفندی را ۱۱۶ هزار تومان، ران را ۱۴۰ هزار تومان و چرخ کرده را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: با توجه به میزان عرضه و تقاضا بعید است که قیمت گوشت گوساله افزایش داشته باشد و در خصوص گوشت گوسفندی هم به دنبال تامین کسری و کنترل قیمت از طریق واردات هستیم.

او می‌گوید: علی رغم ذخایر مناسب گوشت منجمد گوساله و گوسفند و واردات گوشت گرم در ماه رمضان و ایام نوروز همچنان شاهد آرامش بازار خواهیم بود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۶۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و گوشت چرخ کرده ۱۶۰ هزار تومان است.

بنابر اعلام مسئولان جمعیت کنونی دام سبک کشور ۶۵ تا ۷۰ میلیون راس بوده که این میزان تا یک ماه پیش جوابگوی نیاز کشور است، اما با ازدیاد تقاضا برای خرید در ایام پایانی سال واردات گوشت در دستور کار قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید