قیمت دام زنده 1402/10/14

    کد خبر :1046050
قیمت دام زنده

به دولت پیشنهاد کردیم که از تولیدکننده داخلی دام زنده خریداری کند تا ضمن حمایت از تولیدکننده بتوانیم تبدیل به صادرکننده شده و گوشت با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

سید احمد مقدسی، با بیان اینکه قیمت دام زنده سنگین در روزهای اخیر نوسان چندانی نداشته است، اظهار کرد: با واردات دام زنده بدون محدودیت از دو نظر موافق نیستیم. اول اینکه اگر بدون موازین بهداشتی دام وارد شود ممکن است بیماری‌های بسیاری از جمله تب برفکی و… وارد کشور شود. دیگر اینکه ورود دام به کشور به تولیدکننده‌های داخلی آسیب وارد می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در ادامه گفت: وقتی گوشت با ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی وارد شود یعنی به طور کل ۱۰۰ درصد یارانه می‌گیرد و کسی توان رقابت با آن را ندارد.

وی تصریح کرد:به دولت پیشنهاد کردیم که دام زنده از تولیدکننده داخلی خریداری کنند تا ضمن حمایت از تولیدکننده بتوانیم تبدیل به صادرکننده هم شویم و دیگر اینکه گوشت با قیمت مناسب دست مصرف‌کننده برسد، ولی تاکنون پاسخی به ما داده نشده است.

مقدسی عنوان کرد: هر چه گوشت وارد شود ممکن است در مقطعی بتواند قیمت‌ها را کنترل کند، اما در نهایت تولید داخل گران‌تر می شود زیرا تولید داخل از بین می‌رود.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه توان تولید گوشت مورد نیاز کشور را داریم، افزود: دولت می‌تواند هر کیلو گوساله زنده نر را با قیمت ۲۲۰ هزار تومان از دامدار خریداری و گوشت آن را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برساند.

به گزارش ایسنا، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه تولیدکنندگان نیز تمایلی به افزایش قیمت ندارند، گفت: قیمت هرکیلو دام زنده سنگین برای دامداران ۲۲۰ هزار تومان تمام می‌شود، ولی میانگین قیمت فروش آن در سطح کشور ۲۰۰ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

لیست قیمت دام زنده:

قیمت دام

قیمت دام

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید