قیمت جهانی نفت و طلا

    کد خبر :758652

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی نوسان محدودی را شاهد بود و رشد قیمت های قابل توجه خود را که در جلسه قبل تجربه کرده بود حفظ کرد، اما نگرانی ها از کاهش تقاضا و افزایش عرضه سبب شد تا قیمت ها اندکی افت کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 13 سنت معادل 0.33 درصد کاهش به 38 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 4 سنت معادل 0.11 درصد افت به 36 دلار و 77 سنت رسید.

به گزارش تسنیم، تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «رشد تقاضا با یک مانع جدی مواجه شده زیرا افزایش موارد ابتلا به کرونا در اقصی نقاط جهان سبب وضع محدودیت های جدید گشته است.»

درحالی که سرمایه گذاران محتاط در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا هستند و دونالد ترامپ در آخرین نظرسنجی ها به میزان قابل توجهی از جو بایدن عقب افتاده است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.33 درصد کاهش به 1889 دلار و 20 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با 0.14 درصد کاهش به 1889 دلار و 80 سنت رسید.

تحلیلگران معتقدند پیروزی بایدن می تواند به رشد قیمت طلا کمک کند، زیرا برنامه وی برای تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد آمریکا احتمالا سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار فلز زرد خواهد شد.

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، این حقیقت که بسته محرک جدیدی در آمریکا ارائه نشده مانع از رشد قیمت طلا گشته است و اگر ترامپ مجددا انتخاب شود ممکن است هیچگاه چنین بسته ای ارائه نشود، زیرا مذاکره با دموکرات ها زمان خواهد برد.»

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در سایه اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان بیش از 24 درصد رشد داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید