قیمت جهانی نفت و طلا امروز ۹۹/۰۹/۲۲

    کد خبر :768762

قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۴۹ دلار و ۹۷ سنت رسید.

در حالی که نگرانی ها از افت تقاضا به دلیل تحمیل محدودیت های کرونایی بر کسب و کارها در نیویورک، پیشرفت های به دست آمده در برنامه واکسیناسیون کرونا را تحت الشعاع قرار داده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 28 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 49 دلار و 97 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه به بالای 51 دلار رسید که بالاترین رقم از اوایل ماه مارس تاکنون بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز که روز پنجشنبه حدود 3 درصد افزایش یافته بود، در پایان معاملات روز جمعه با 21 سنت معادل نیم درصد کاهش به 46 دلار و 57 سنت رسید.

باب یاوگر تحلیلگر بازار نفت در موسسه میزوهو در نیویورک گفت: «محدودیت ها در نیویوک در حال تاثیرگذاری بر بازار نفت است.» اندرو گومو فرماندار نیویورک گفته از روز دوشنبه رستوران ها حق ندارند غذا سرو کنند و فقط باید به صورت بیرون بر غذا بفروشند.

این هفته قیمت نفت برنت مجموعا 1.5 درصد و نفت خام آمریکا کمتر از یک درصد رشد اشت. این ششمین هفته افزایش متوالی قیمت نفت بود که برای اولین بار از ماه ژوئن تاکنون اتفاق افتاد.

به گزارش تسنیم، نتایج امیدوارکننده آزمایش واکسن کرونا به تقویت چشم انداز مصرف نفت کمک کرده است. انگلیس این هفته واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده و کانادا و آمریکا نیز قرار است هفته آینده واکسیناسیون را آغاز کنند.

در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا در آینده نزدیک به تصویب برسد، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و دومین هفته افزایشی متوالی خود را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.18 درصد افزایش به 1839 دلار و 85 سنت رسید. قیمت فلز زرد در انتهای معاملات آتی روز گذشته نیز با 0.34 درصد رشد به 1843 دلار و 60 سنت رسید.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما همچنان معتقدیم بسته محرک مالی دولت آمریکا به تصویب خواهد رسید و حمایت از بازار طلا و بازار نقره را ادامه خواهد داد.»

وی افزود، توقف طرح بسته محرک مالی جدید در کنگره موجب کاهش قیمت طلا شده بود. اوایل این هفته قیمت طلا پس از رسیدن به نزدیکی رقم 1875 دلار که به دلیل افت ارزش دلار اتفاق افتاد، قیمت ها تحت فشار قرار گرفت.

افزایش اخیر قیمت طلا در حالی رخ می دهد که ارزش دلار شاهد ترمیم نسبی بوده و شاخص ارزش دلار در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی طی 4 هفته اخیر قرار گرفته است.

قانون گذاران آمریکایی که با فشار فزاینده ای از جانب آمارهای ضعیف اشتغال و رشد موارد ابتلا به کرونا روبرو شده اند، برای نهایی کردن توافق بر سر بسته محرک مالی به دنبال گرفتن زمان بیشتر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید