قیمت جهانی نفت و طلا

    کد خبر :740901

در حالی که طوفان خلیج مکزیک را در نوردیده و موجب تعطیلی بیش از نیمی از فعالیت های تولید نفت این منطقه شده است، قیمت نفت روز دوشنبه ابتدا شاهد اندکی افزایش بود، هرچند نگرانی های موجود در خصوص افت تقاضا به دلیل تداوم بحران کرونا موجب شد تا قیمت ها کاهشی شود.

تولیدکنندگان 58 درصد فعالیت های تولید نفت در سکوهای فراساحلی و 45 درصد فعالیت های تولید گاز را تعطیل کرده اند. این منطقه 17 درصد کل تولید نفت و 5 درصد کل تولید گاز آمریکا را تامین می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت معادل 0.07 درصد افت به 44 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه اکتبر امروز با 2 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 42 دلار و 32 سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوآندا در نیویورک در این باره گفت: «هرچند اختلال در عرضه نفت در سواحل آمریکا می تواند سبب کاهش تولید در منطقه خلیج مکزیک شود… اما با توجه به تداوم گسترش شیوع کرونا و تاثیر منفی آن بر چشم انداز تقاضا رشد قیمت اولیه دوام چندانی نداشته است.»

به گزارش تسنیم ، در حالی که ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر تثبیت شده و سرمایه گذاران منتظر سخنان رئیس فدرال رزرو در اواخر این هفته هستند تا سرنخ های بیشتری از سیاست های پولی آمریکا به دست بیاورند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد کاهش به 1935 دلار و 93 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.22 درصد کاهش به 1942 دلار و 80 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز تقریبا ثابت بود.

دلالان طلای فیزیکی در هند هفته گذشته بیشترین تخفیف های بیش از یک ماه و نیم گذشته را پیشنهاد کردند زیرا با ورود محموله های طلای بیشتر از امارات، بسیاری از خریداران برای خرید بیشتر دست نگه داشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید