قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

    کد خبر :872687
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

در حالی که دلار تضعیف شده و همزمان با مقاومت برخی دولت ها در برابر وضع مقررات محدودیت تردد جهت جلوگیری از سویه جدید کرونا اشتها برای ریسک پذیری در حال تقویت است قیمت نفت روز چهارشنبه بار دیگر افزایش داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 74 دلار و 42 سنت رسید. دیروز هم نفت برنت 3.4 درصد افزایش قیمت داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز 3.7 درصد جهش یافته بود، امروز با 50 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 71 دلار و 62 سنت رسید.

قیمت نفت معمولا بر خلاف مسیر ارزش دلار حرکت می کند، زیرا تضعیف دلار سبب ارزان تر شدن نفت برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

در همین حال یک مقام ارشد دولت چین روز چهارشنبه گفت پکن تلاش خواهد کرد از طریق اقداماتی همچون افزایش هزینه های دولت، حمایت بیشتر از تولید کنندگان و ثبات بخشیدن به زنجیره های عرضه بخش صنعت به رشد اقتصادی کمک کند.

این مقام دولتی به شینهوا گفته، چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان «تلاش می کند فعالیت های اقتصادی را در سه ماهه نخست، نیمه نخست و حتی کل سال ثبات بخشد.»

در همین حال برخی دولت ها از جمله انگلیس و استرالیا تلاش دارند فعلا اقدامات محدود کننده برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا را به اجرا نگذارند که این تصمیم احتمالا موجب تقویت تقاضا برای مصرف انرژی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته تا قبل از کریسمس محدودیت های جدیدی وضع نخواهد کرد اما در عین حال اضافه کرده که ممکن است لازم باشد پس از کریسمس دولت اقداماتی را اتخاذ کند. نخست وزیر استرالیا هم وضع محدودیت های جدید را رد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید