قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۲

    کد خبر :889844
قیمت جهانی نفت

به دنبال موافقت اولیه روسای جمهور آمریکا و روسیه بر سر پیشنهاد فرانسه برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین و همزمان با احتمال احیای توافق هسته ای ایران طی یک یا دو هفته آینده قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

دفتر رئیس جمهور فرانسه امروز در بیانیه ای اعلام کرد امانوئل ماکرون جزئیات پیشنهاد خود در خصوص برگزاری نشستی با موضوع «امنیت و ثبات استراتژیک در اروپا» را به رهبران آمریکا و روسیه ارائه کرده است. کاخ سفید گفته بایدن به صورت اصولی با این نشست موافقت کرده «به شرطی که حمله ای از سوی روسیه صورت نگیرد.»

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 50 سنت معادل 0.53 درصد کاهش به 93 دلار و 4 سنت رسید. در اوایل امروز قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از روز چهارشنبه یعنی 95 دلار رسیده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم با 18 سنت معادل 0.20 درصد کاهش به 90 دلار و 89 سنت رسید.

طی یک ماه گذشته بازارهای نفت نگرانی احتمال حمله نیروهای روسی به اوکراین و اختلال در عرضه انرژی بوده اند، اما احتمال بازگشت یک میلیون بشکه نفت ایران به بازار در نتیجه لغو تحریم ها سبب شده تا رشد قیمت ها محدود شود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه گفت زمان احیای توافق هسته ای ایران «خیلی خیلی نزدیک» است.

به گفته تحلیگران هرچند افزایش عرضه به بازار کمک خواهد کرد، اما با توجه به اینکه بازگشت نفت ایران به بازار اواخر امسال رخ خواهد داد قیمت ها در کوتاه مدت همچنان پرنوسان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بادن مور تحلیلگر بانک ملی استرالیا در این باره گفت: «فشارهای ژئوپلتیک از جانب اوکراین و ایران آنچنان بالاست که پیش بینی واکنش بازار و جهت حرکت قیمت ها دشوار است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید