قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

    کد خبر :886150
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

در حالی که رشد نگرانی ها در مورد افزایش تورم سبب شده تا جذابیت بازار طلا به عنوان محلی جهت سرمایه گذاری امن بالا برود و تاثیر ناشی از افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا را خنثی نماید قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1810 دلار و 38 سنت رسید و در نزدیکی بالاترین رقم حدود یک هفته گذشته که روز جمعه به ثبت رسید در نوسان بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.2 درصد رشد به 1812 دلار و 10 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز شاهد تغییر محسوسی نبود، در حالی که سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا روز جمعه به بالاترین رقم از دسامبر 2019 رسید.

آمارهای اشتغال منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی در ماه گذشته 467 هزار مورد رشد داشته که این موضوع سبب تداوم برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره می شود.

نوسانات شدید در بازارهای بورس و افزایش قابل توجه سوددهی اوراق قرضه دولتی سبب شده تا آمارهای این هفته تورم آمریکا از اهمیتی دوچندان برخوردار شود. آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژانویه قرار است روز پنجشنبه منتشر شود و انتظار می رود با رشد نیم درصدی تورم سالانه آمریکا را به 7.3 درصد برساند که بیشترین رشد تورم از سال 1982 خواهد بود.

هنگام افزایش نرخ تورم معمولا طلا به محلی امن جهت سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما رشد نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

به گزارش تسنیم، دو مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه گفتند، روسیه حدود 70 درصد نیروی رزمی ای را که برای حمله به اوکراین مورد نیاز است به میدان آورده است. این در حالی است که به گفته مقام های روسی این کشور قصدی برای حمله به اوکراین ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید