قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۰

    کد خبر :847073
قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۷۶۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.

در حالی که در آستانه نشست فدرال رزرو که انتظار می رود نتیجه آن حاوی سرنخ هایی در مورد زمان آغاز انقباضی شدن سیاست پولی باشد تجار بازار طلا محتاطانه معامله می کنند، قیمت فلز زرد امروز شاهد اندکی کاهش بود.

هنگام افزایش نرخ تورم و بی ثبات شدن نرخ ارز اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش می یابد. اما انقباضی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا می تواند با از بین بردن این دو عامل جذابیت بازار فلز زرد برای سرمایه گذاران را کاهش دهد. به علاوه افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا خواهد برد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد کاهش به 1761 دلار و 75 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.07 درصد کاهش به 1762 دلار و 50 سنت رسید.

روز دوشنبه و همزمان با به راه افتادن موج فروش در بازارهای بورس که به دلیل نگرانی از بحران بدهی شرکت چینی اورگراند اتفاق افتاد، قیمت طلا ترمیم شده بود.

نگرانی ها در مورد تبعات بحران بدهی به وجود آمده برای شرکت انبوه ساز اورگراند چین بازارهای مالی را دچار ترس کرده و موجب شد تا ارزش دلار در روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی حدود یک ماه اخیر برسد.

به گزارش تسنیم، فدرال رزرو احتمالا در پایان نشست این هفته خود چشم اندازی در مورد زمان و نحوه افزایش نرخ بهره در طی سه سال آینده ترسیم خواهد کرد.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا دیروز گفت، در حالی که چشم انداز رشد اقتصادی بهبود یافته و چاپ پول به ابزاری برای هدایت انتظارات در مورد نرخ بهره تبدیل شده است، حجم خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا اهمیت قبلی خود را از دست داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید