قوانین اپل برای انتشار اپ های ویروس کرونا سخت تر شد

    کد خبر :697769

اپل قوانین انتشار اپلیکیشن های ویروس کرونا را سخت تر کرد. طبق قوانین اپلیکیشن هایی در اپ استور عرضه می شوند که توسط سازمان های معتبر توسعه یافته باشند.

چند روزی است که اپل سختگیری بیشتری درباره اپلیکیشن های مربوط به ویروس کرونا انجام می دهد. اما اکنون این شرکت قوانین خود برای اپلیکیشن های قابل عرضه در اپ استور را اعلام کرده است.

اپل با انتشار پستی، قوانین ارائه اپلیکیشن های کووید ۱۹ را شفاف سازی کرده است. براساس این قوانین سختگیرانه، توسعه دهندگان اپلیکیشن باید ماهیت هایی معتبر مانند سازمان های دولتی، انستیتوهای ( آموزشی و پزشکی)، سازمان های بهداشتی غیر دولتی و شرکت هایی معتبر در حوزه بهداشت باشند.

این شرکت هرگونه اپلیکیشن سرگرمی با تم کووید ۱۹ را رد می کند. همچنین طبق شرایط جدید اپل، توسعه دهندگان اپلیکیشن در سازمان های دولتی، غیرانتفاعی و دانشکده های معتبر لازم نیست برای انتشار رایگان محصول خود در اپ استور هزینه عضویت سالانه را پرداخت کنند.

البته اپل تنها شرکتی نیست که قوانین سختگیرانه ای برای اپلیکیشن های مرتبط به ویروس کرونا وضع کرده است. این اواخر گوگل نیز اعلام کرده طبق سیاست های فعلی پلی استور از انتشار اپلیکیشن های سودجویانه و گمراه کننده جلوگیری می کند. با این وجود شیوه برخورد اپل با اپلیکیشن های مذکور هدفمندتر به نظر می رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید