قهرمانی در جام جهانی تاثیری در انتخابات فرانس فوتبال ندارد

  • آرشیو
  • سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۳
    کد خبر :434437

پیش از این که لوکا مودریچ بالاتر از گریزمن توپ طلای فرانس فوتبال را ببرد هم بازیکنان زیادی در جام جهانی قهرمانی کسب کرده بودند، اما موفق به دریافت این جایزه نشدند.

به گزارش مهر، در پاریس، پایتخت کشوری که تیم ملی فوتبال آن در آخرین دوره مسابقات جام جهانی قهرمان شده، توپ طلا به لوکا مودریچ کروات رسید. او تبدیل به بازیکنی شد که به سلطه ۱۰ ساله مسی و رونالدو پایان داد. وقتی قرار بود بهترین بازیکن انتخاب شود خیلی‌ها معتقد بودند حتما جام جهانی و قهرمان آن در انتخاب این بازیکن تاثیرگذار خواهد بود. اما توپ طلا به گریزمن که یکی از ۳ کاندیدای نهایی بود و در تیم ملی فرانسه بازی می‌کرد نرسید.

ستاره اتلتیکومادرید سوم شد و رافائل واران و کیلیان امباپه هم نتوانسته بودند به جمع کاندیداهای نهایی برسند. اما این اولین بار نیست، بلکه سومین بار است که مشخص می‌شود قهرمانی جام جهانی تاثیرگذاری زیادی در انتخاب بهترین بازیکن فرانس فوتبال ندارد.

در سال ۲۰۱۰ ژاوی و آندرس اینیستا که با اسپانیا قهرمان شده بودند نتوانستند برنده توپ طلا شوند و این عنوان به مسی رسید. در سال ۲۰۱۴ که آلمان قهرمان شد، کریستیانو رونالدو بالاتر از هر بازیکنی از آلمان این جایزه را برد. این هم سومین بار بود که برنده توپ طلا از تیم قهرمان یعنی فرانسه نبود و لوکا مودریچ توانست آن را از آن خود کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید