رتبه ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال بدون تغییر

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۵۸
    کد خبر :1034876
رتبه ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال

با پایان فیفادی، رتبه ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال بدون تغییر می‌ماند.

فیفا دی نوامبر نیز به پایان رسید و تیم ملی ایران در دو دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و همچنین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ به مصاف تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ازبکستان رفت که حاصل آن یک پیروزی و یک تساوی بود.

تیم ملی ایران پس از برتری برابر هنگ‌کنگ موفق شد ۲.۹۷ امتیاز مثبت به‌دست بیاورد ولی تساوی برابر ازبکستان با کسر ۵.۱۹ امتیاز برای ملی پوشان همراه شد تا به‌طور کلی شمار امتیازت شاگردان قلعه‌نویی به عدد ۱۵۶۵ برسد.

بدین ترتیب تیم ملی ایران جایگاه خود در رده بیست‌ویکم دنیا را حفظ کرد و توانست همچنان بالاتر از اوکراینی قرار بگیرد که با ۱۵۵۳ امتیاز در رتبه ۲۲ جهان ایستاده است.

در رتبه‌بندی کشورهای آسیایی نیز ژاپن پس از دو پیروزی با نتیجه یکسان پنج بر صفر برابر میانمار و سوریه، امتیازات خود را به عدد ۱۶۲۰ رساند تا دست نیافتنی‌تر از قبل، در رتبه اول آسیا بایستد.

کره جنوبی با ۱۵۵۰ امتیاز و یک پله صعود، در رتبه ۲۳ جهان قرار گرفت ولی فاصله امتیازی چندانی با ایران ندارد. استرالیا نیز در رتبه‌بندی جهانی ۲ پله صعود کرد و به جایگاه ۲۵ دنیا رسید. عربستان، قطر، عراق، امارات و ازبکستان همگی صعودهای چشمگیری در رنکینگ جهانی داشته و در رتبه‌های پنجم تا نهم آسیا قرار گرفته‌اند. عمان نیز با سه پله سقوط، دهمین تیم قاره است.

لازم به‌ذکر است که این رده‌بندی غیررسمی بوده و فیفا طی روزهای آینده رنکینگ اصلی را منتشر می‌کند که هیچ تفاوتی با این رتبه‌بندی نخواهد داشت.

رتبه ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید