قلعه‌نویی به دنبال دومین جام قبل از جام ملت‌ها

  • ورزشی
  • جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۷
    کد خبر :1026443
قلعه‌نویی جام ملت‌ها

تیم‌ملی ایران در اولین دیدار خود در تپرنغمنت چهارجانبه اردن به مصاف اردن می‌رود و در صورت پیروزی راهی دیدار فینال خواهد شد.

تیم ملی ایران با دعوت فدراسیون فوتبال اردن به تورنمنت چهارجانبه این کشور رفته است‌. شاگردان امیر قلعه‌نویی در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه ۲۱ مهرماه در ورزشگاه ۱۷ هزار نفری شهر امان با اردن دیدار می‌کنند.

ایران و اردن خود را برای جام‌ ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر آماده می‌کنند و با همین هدف پا به این تورنممت گذاشتند.

تیم‌ملی ایران تحت هدایت امیر قلعه‌نویی پس از تساوی در برابر روسیه، در شش بازی اخیر خود همواره پیروز بوده و حالا به دنبال این است که مقابل اردن، این روند را ادامه دهد. پیروزی در برابر اردن که هم اکنون در رده ۸۴ فیفا قرار دارد، ایران را فینالیست تورنمنت چهارجانبه اردن خواهد کرد تا به مصاف برنده دیدار عراق و قطر برود.

تاریخچه رویارویی دو تیم

آخرین باری که دو تیم ایران و اردن به مصاف هم رفتند به ۱۱ سال قبل بر می‌گردد که این بازی دوستانه که در دبی برگزار شد با تساوی دو بر دو به پایان رسید. علی کریمی و محمد قاضی در آن بازی برای ایران گل زدند.

دوتیم تاکنون ۱۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی برای اردن، شش پیروزی برای ایران و سه بازی هم با تساوی به پایان رسید.

اردنی‌ها در این ۱۳ بازی، ۱۰ بار دروازه ایران را باز کرده‌اند، این درحالی است که ایران ۱۵ گل به ثمر رسانده است. موید سلیم با به ثمر رساندن سه گل بهترین گلزن اردن به ایران است و علی دایی با سه گل و نکونام و علی کریمی هم با دو گل بهترین گلزنان ایران برابر اردن هستند.

وضعیت دو تیم در ۵ بازی اخیر

هدایت تیم‌ملی اردن را «حسین عموته» بر عهده دارد و این تیم در پنج مسابقه اخیر خود مقابل تیم‌های فیلیپین، صربستان، جامائیکا، نروژ و آذربایجان به میدان رفته‌ که حاصل آن یک برد و ۴ باخت بوده است.

ایران هم در پنج مسابقه اخیرش برابر تیم‌های آنگولا، ازبکستان، بلغارستان، اردن و قرقیزستان به پیروزی دست پیدا کرده است.

ایران در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه بیست‌ویکم قرار دارد و تیم‌ملی اردن هشتادوچهارم است.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید