قطع آب ۳۰ ساعته ۴۰ خانواده تهرانی

    کد خبر :80378

قطع ۳۰ ساعته آب شرب یک برج مسکونی ۴۰ واحده در تهران نشان داد که قانون برخورد بامالکان بی توجه در پرداخت به موقع هزینه انشعاب فاضلاب، قانونی ناکارآمد و غیرانسانی است و ضروری است هر چه سریعتر مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، صبح امروز یکی از شهروندان تهرانی در تماس با خبرگزاری تسنیم از مشکل قطع آب شرب خانواده خود خبر داد و گفت: “در یک ساختمان 40 واحدی در شرق تهران به عنوان مستأجر به همراه فرزندان خردسال خود زندگی می کنم؛ آب شرب تمام 40 واحد از صبح دیروز قطع شده و این قطعی آب تا این لحظه ادامه دارد.”

وی افزود: “با مراجعه به سازمان آب منطقه از بدهکاری مالک ساختمان در خصوص انشعاب فاضلاب به عنوان دلیل قطع آب شرب خبر داده اند و عنوان کردند تا زمانی که این بدهی پرداخت نشود، آب این ساختمان مسکونی وصل نخواهد شد.”

این شهروند تهرانی یک سوال ساده از خبرنگار تسنیم و خطاب به مسئولان پرسید : “چرا باید آب شرب خانواده من که به صورت استیجاری در این ساختمان سکونت داریم به علت بدهی مالک قطع شود، آیا هیچ راهکار قانونی دیگری برای برخورد با این مالک وجود نداشت که اکنون خانواده بی گناه من باید تاوان بی قانونی مالک را بپردازند؟”

برای رسیدن به پاسخی مناسب به این سوال از شرکت آب و فاضلاب تهران و سازمان آب و فاضلاب منطقه 2 تهران اصل ماجرا را جویا شدیم. نتیجه بررسی های چند ساعته خبرگزاری تسنیم ابعاد جدیدی از ماجرا را باز کرد.

مشخص شد این سازنده ساختمان عریض و طویل 40 واحده مسکونی که حدود 4 سال است از زمان ساخت آن می گذرد هنوز پول برقراری انشعاب آب شرب خود را به طور کامل پرداخت نکرده است. به عبارتی دیگر این فرد چندین قسط باقی مانده انشعاب آب را که می بایست تا پایان بهار 96 پرداخت کرده و اقدام به تسویه می کرد را پرداخت نکرده است. از سوی دیگر نسبت به واریز 30 درصد نقدی انشعاب فاضلاب و مراجعه برای قسط بندی 70 درصدی مابقی، اقدامی انجام نداده و به اخطارهای شرکت آب و فاضلاب منطقه 2 تهران نیز بی توجه بوده است.

دود بی توجهی این سازنده، اکنون به چشم 40 خانواده ساکن در این ساختمان رفته که بی خبر از بدهی های وی، واحدی در این ساختمان را در تابستان سال جاری به صورت استیجاری در اختیار گرفته اند.

پیگیری خبرنگار تسنیم از شرکت آب و فاضلاب تهران به این نتیجه رسید که شرکت های آب و فاضلاب در صورت عدم توجه مالکان ساختمانهای مسکونی به سه نوبت اخطاریه کتبی مبنی بر مراجعه برای تعیین تکلیف و پرداخت پول انشعاب فاضلاب، اقدام به قطع آب شرب می کنند و در خصوص این ساختمان نیز همین موضوع موجب قطع آب شده است.

آنچه اکنون مشخص است و از سوی مسئولان شرکت آب و فاضلاب منطقه 2 تهران به ساکنان این ساختمان مسکونی اعلام شده، تا زمانی که سازنده این برج مسکونی برای پرداخت پول انشعابات مراجعه نکند، آب این 40 خانواده وصل نمی شود.

این قطعی آب که موجبات بروز مشکلاتی برای خانواده های ساکن در این برج مسکونی شده در گرمای تابستان شده، نشان می دهد که نیاز است نحوه برخورد با متخلفان در پرداخت هزینه های انشعاب تغییر کرده تا دود بی توجهی مالکان به چشم مستأجران نرود.

در مجموع ساکنان کلانشهر تهران که پروژه مهم برقراری فاضلاب شهری این روزها در این شهر برای حفظ سلامت خود مردم در حال اجرا است باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت ارسال اطلاعیه و یا اخطار از سوی شرکت های آب و فاضلاب در خصوص پرداخت هزینه های برقراری انشعاب فاضلاب، بدون اینکه نگرانی و ترسی از نحوه پرداخت به خود راه دهند در اسرع وقت به شرکت آب و فاضلاب منطقه خود مراجعه کرده و نسبت به تعیین تکلیف پرداخت ها اقدام کنند. چرا که شرکت های آب و فاضلاب موظف شده اند در نحوه پرداخت ها با مردم همکاری لازم را داشته و در صورتی که مراجعه کنندگان اعلام شفاهی کنند که توان پرداخت نقدی را ندارند، نسبت به قسط بندی پرداخت 70 درصد هزینه انشعاب فاضلاب اقدام می شود.

از سوی دیگر قانون گذارانی که مجوز قانونی قطع آب شرب را برای تحت فشار قرار دادن مردم به منظور پرداخت هزینه های انشعاب به شرکت های آب و فاضلاب داده اند ضروری است نسبت به این قانون تجدید نظر کنند و راهکارهای قانونی دیگری را برای برخورد با مالکان بی توجه به این مسئله در دستور کار قرار دهند چرا که بیشتر واحدهای مسکونی در اختیار مستأجرانی است که قطع آب شرب آنها و فشار به آنها، هیچ ابزار موثری برای مجاب کردن مالک ها به پرداخت سریعتر حق انشعاب فاضلاب نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید