قطعی آب کلافه کننده در برخی مناطق تهران

    کد خبر :1001395
قطعی آب

درحالی این روزها آب در مناطق مختلف تهران قطع می‌شود که خبری از اطلاع‌رسانی نیست.

به گزارش خبرآنلاین، آب در مناطق مختلف تهران قطع شده است، اگرچه خبری از اطلاع‌رسانی نیست اما چند روزی هست که اهالی برخی مناطق صبح که شد متوجه قطع شدن آب می‌شوند، طوری‌که زمان وصل شدن آب هم معلوم نیست، همین مسئله سبب شده بسیاری از شهروندان برای تهیه آب به فروشگاه‌های محله خودشان مراجعه کنند چراکه چاره‌ای جز استفاده از آب معدنی ندارند. اتفاقی که در فضای مجازی واکنش‌های زیادی داشته است. یک کاربر در حساب توئیتری خود نوشته که: «دقیقا ۳۶ ساعته که بدون اطلاع قبلی، آب منطقه ما کاملا قطع شده! ۳۶ ساعته فقط داریم با آب معدنی سر می‌کنیم!»

کاربر دیگری با مشکل مشابه نوشته: «از دیروز آب قطع شده است. کولر آبی که نمی‌شود استفاده کرد، برای مصارف بهداشتی و غیربهداشتی هم آب نداریم. فروشگاه‌های اطراف حتی یک بطری آب معدنی هم ندارند.»

یکی از کاربران توئیتر هم به مشکل قطعی آب و گرمای هوا اشاره کرده و نوشته که: «کولر یه ساعت کار کرد، باقی رو در گرما و کلافگی سپری کردیم.»

اطلاعیه‌ای که بی‌اطلاع بود…

با قطع شدن آب در مناطق تهران طی چند روز متوالی شرکت آب و فاضلاب پایتخت درباره آن اطلاعیه‌ای صادر کرد، در بخشی از اطلاعیه روز گذشته این شرکت درباره مشکلات اخیر آب نوشته شده که: «بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود، در پی این حادثه، بلافاصله گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در منطقه حاضر شدند و عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد.»

اگرچه در این اطلاعیه آمده که «روند توزیع آب در شبکه و محدوده‌های دارای افت فشار تا ساعاتی دیگر عادی می‌شود.» اما این روند به امروز هم کشیده شده و حالا در محله‌های منطقه ۶ پایتخت هم آب از دسترس مردم خارج شده است، جالب این‌که این قطعی‌ها بدون اطلاع‌رسانی انجام شده است و فقط تعداد محدود تانکر برای آبرسانی به شهروندان در خیابان‌ها مستقر هستند.

درهمین‌باره مهدی بابایی، روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران می‌گوید: «اگرچه مشکل قطعی آب و همچنین خدمات‌ رسانی با تانکر آب به شهروندان جزو وظایفشهرداری نیست، بلکه این کار به‌عهده آبفا است، اما ما برای کمک رسانی امروز از طرف شهرداری این منطقه، ۶ تانکر آب برای ضد عفونی شدن ارسال شده تا بعد از ضدعفونی با آب شرب آب‌گیری شود و در سطح شهر یا بنا به تشخیص در مناطق مناطق حساس مانند بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین حامد یزدی‌ مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران درباره قطعی آب پایتخت و خدمات‌رسانی به شهروندان می‌گوید: «این اقدامات مربوط به آب و فضلاب و آب منطقه است تا تدابیر لازم را ببینند، خودشان حوزه مدیریت بحران دارند، تا به امروز به ما درخواست ندادند که نمی‌توانند مسئله آبرسانی را حل کنند، مسائل دارد بررسی می‌شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید