قرنطینه دو هفته‌ای در انگلیس برای مقابله با اومیکرون

    کد خبر :871674

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که مقام‌های انگلیس در پی گسترش برق آسای گونه اومیکرون ویروس کرونا، اعمال قرنطینه ۲ هفته‌ای پس از تعطیلات سال نو را بررسی می‌کنند که شامل ممنوعیت برگزاری دورهمی‌های داخل خانه‌ها نیز خواهد بود.

به گزارش ایرنا از روزنامه تایمز؛ بر اساس پیش نویس این مقررات، ملاقات‌های و دیدار‌های خانگی به جز برای اهداف کاری، ممنوع خواهد بود و غذاخوری‌های همگانی تنها مجاز به ارایه خدمات بیرون بر خواهند بود.

فایننشال تایمز نیز نوشته است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، گزینه‌های به اصطلاح برنامه سی آماده کرده است که اجرای شیوه نامه‌های میانه برای تشویق شهروندان به اجرای مقررات بهداشتی تا اعمال قرنطینه سراسری را در بر می‌گیرد.

این روزنامه به نقل از دستیاران جانسون افزوده است با وجود تمایل او به کاهش اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، اما باید با واقع بینی به تهدید اومیکرون بنگرد.

بر اساس توصیه‌های گروه مشاوره علمی شرایط اضطراری دولت که به دست بی بی سی رسیده، دانشمندان بر لزوم اجرای اقدامات سختگیرانه‌تر در مدت زمان بسیار کمتر، تاکید کرده اند. ظاهرا این مشاوران به اجرای محدودیت‌های مرحله نخست و دوم کاهش مقررات قرنطینه در بهار جاری، توصیه کرده اند که شامل ممنوعیت دورهمی‌ها و میهمانی‌های داخل خانه است و در باره به تاخیر انداختن مداخلات بیشتر تا ۲۰۲۲ هشدار داده اند.

بیش از ۹۳ هزار شهروند دیگر انگلیس تا بامداد جمعه به بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده اند که بالاترین میزان ثبت شده از اغاز همه گیری است و نسبت به شمار روز پنجشنبه، بیش از چهار هزار تن افزایش نشان میدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید