قربانیان زمین‌ لرزه در افغانستان به ۵۰۰ نفر رسید

    کد خبر :1025460
قربانیان زمین‌ لرزه افغانستان

در پی زمین لرزه در افغانستان ، صدها نفر در روستاهای اطراف هرات زیر آوار مانده‌اند و دستکم هشت روستا در ولسوالی زنده‌جان به طور کامل تخریب شده است. بعضی از این روستاها جمعیت بیش از ۱۱۰۰ نفر دارند که در یکی از آنها ، تنها ۱۰۰ نفر جان سالم بدر برده‌اند.

«عرفان الله شرف زویی»، سخنگوی هلال احمر افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که بر اساس آخرین اطلاعات در دسترس، زمین‌لرزه‌های قدرتمند روز گذشته در شمال‌غربِ این کشور تاکنون ۵۰۰ کشته برجای گذاشته است.

به نقل از رویترز، سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) اعلام کرد که زمین لرزه‌های متعدد روز گذشته در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر هرات رخ داد که قدرت یکی از آن‌ها ۶.۳ ریشتر بوده است.

اگر چه شدت این زلزله بنابر اعلام سازمان زمین شناسی ایالات متحده در سه ولایت هرات، فراه و بادغیس، ۶.۳ ریشتر گزارش شده اما برخی منابع از جمله «مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان» بزرگی آن را ۵.۶ اعلام کرده‌اند.

همچنین مقامات افغانستان اظهار کردند که تاکنون ۵۱۰ نفر دیگر بر اثر این حادثه زخمی شده‌اند که بیشتر قربانیان زنان و کودکان هستند.

این مقامات همچنین اعلام کرده‌اند که احتمال افزایش شمار قربانیان و مصدومان همچنان وجود دارد.

گفته می‌شود که وقوع زمین لرزه ها در روز گذشته باعث وحشت مردم در هرات شده است. در پی وقوع زمین‌لرزه‌ها، مردم خانه‌های خود را ترک کرده و به خیابان‌ها آمده‌اند.

همچنین بنابر گزارش شبکه بی‌بی‌سی، مقامات افغانستان می‌گوید: صدها نفر در روستاهای اطراف هرات زیر آوار مانده‌اند و دستکم هشت روستا در ولسوالی زنده‌جان به طور کامل تخریب شده است.

این گزارش حاکیست، بعضی از این روستاها جمعیت بیش از ۱۱۰۰ نفر دارند که در یکی از آنها، تنها ۱۰۰ نفر جان سالم بدر برده‌اند.

یکی از کارکنان بیمارستانی در هرات گفته است که تاکنون بیش از ۱۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند اما منابع دیگر این آمار را تاکنون تایید نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس داده‌های بانک جهانی، شهر هرات سال ۲۰۱۹ دارای یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید