قایقی با ۲۰۰ مهاجر در نزدیکی جزایر قناری ناپدید شد

    کد خبر :1007360
قایقی مهاجر جزایر قناری

امدادگران اسپانیایی می‌گویند که در آب‌های نزدیک به جزایر قناری در جستجوی قایقی حامل بیش از ۲۰۰ مهاجر هستند که بیش از یک هفته پیش ناپدید شده است.

این گروه موسوم به «واکینگ بردرز» می‌گوید: این قایق ماهیگیری از «کافونتین»، شهری در ساحل جنوبی سنگال حرکت کرده بود.‌

خبرگزاری «افه» اسپانیا گزارش داده است که کودکان زیادی در میان مسافران این قایق بوده‌اند.

دو قایق مشابه دیگر نیز با ده‌ها مهاجر مسافر ناپدید شده است.

همچنین امدادگران دریایی اسپانیا به خبرگزاری افه گفته‌اند که یک هواپیما در عملیات جستجو مشارکت دارد.

درباره دو قایق دیگر جزئیات چندانی منتشر نشده است. خبرگزاری رویترز به نقل از «هلنا مالنو» از واکینگ بردرز خبر داده که یکی از قایق‌ها ۶۰ مسافر و دیگری نزدیک به ۶۵ مسافر داشته است. با این حساب شمار کل مسافران مفقود در این سه قایق بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

چند هفته پیش هم یکی از فاجعه‌بارترین حوادث مربوط به سفر مهاجران در منطقه مدیترانه زمانی روی داد که یک کشتی کوچک با بیش از ۵۰۰ مسافر در نزدیکی ساحل یونان غرق شد. کشته شدن ۷۸ سرنشین این قایق تایید شده اما ۵۰۰ نفر هنوز مفقود هستند.

سفر از غرب آفریقا به اروپا یکی از سخت‌ترین مسیرها برای مهاجران است به ویژه از آنجا که اغلب با قایق‌های ماهیگیری کوچکی انجام می‌شود که با چند ضربه از امواج قدرتمند سرنگون می‌شوند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد می‌گوید سال گذشته ۵۵۹ نفر در تلاش برای رسیدن به جزایر اسپانیا غرق شدند. سال ۲۰۲۱ تعداد قربانیان این مسیر ۱۱۲۶ نفر بوده است. این سازمان به نقل از وزیر کشور اسپانیا گفته است که در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر به جزایر قناری رسیدند.

به گزارش ایسنا، این سازمان گفته است به رغم کاهش سالانه تعداد مهاجران ورودی، میزان سفر از این مسیر خطرناک کماکان بالا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید