فیلتر چت بات ChatGPT در ایتالیا برداشته شد

    کد خبر :991153

طی چند ماه گذشته چت بات ChatGPT موجب سروصدا کردن بسیاری شده و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. آنقدر این توجه بالا بود که شرکت مایکروسافت را برآن داشت تا روی شرکت سازنده آن سرمایه گذاری داشته باشد.

بازتاب-البته ChatGPT در کنار سودمندی‌هایی که دارد، حواشی کمی نداشت. چت بات هوش مصنوعی OpenAI،، پس از بهبود قابل توجهی در حفظ حریم خصوصی داده‌ها و اقدامات شفاف، بار دیگر در ایتالیا در دسترس کاربران قرار گرفت. سازمان حفاظت از داده ایتالیا موسوم به Garante، در ماه مارس به دلیل نگرانی در مورد نحوه پردازش و ذخیره داده‌های کاربران توسط ChatGPT، این پلتفرم را فیلتر کرد.

OpenAI با اعمال چندین تغییر در این پلتفرم، از جمله افزایش شفافیت در وب سایت در مورد نحوه پردازش داده‌های کاربر، حقوق انصراف برای کاربران و اقدامات تأیید سن برای محافظت از کودکان زیر 13 سال، به این نگرانی‌ها پاسخ داد. علاوه بر این، پلتفرم اکنون دارای یک اخطار به کاربران هشدار می‌دهد که ChatGPT ممکن است اطلاعات نادرستی درباره «افراد، مکان‌ها یا حقایق» ارائه دهد. Garante از این تغییرات استقبال کرد و خاطرنشان کرد که ChatGPT اکنون “شفافیت و حقوق بیشتری را برای کاربران اروپایی ارائه می‎دهد.”

چت بات ChatGPT

ChatGPT از زمان انتشار آن در سال 2022 یک پلتفرم بحث‌برانگیز بوده و مقالات، شعرها، آهنگ‌ها و کدهای رایانه‌ای را بر اساس ورودی کاربر تولید می‌کند. با این حال، انتشار آن باعث ایجاد بحث‌هایی در مورد پیامدهای هوش مصنوعی و نیاز به اقدامات نظارتی مناسب شده است. ممنوعیت ایتالیایی ChatGPT در ماه مارس اولین موردی بود که یک کشور غربی علیه این پلتفرم اقدام کرد. مقامات ایتالیایی از مدیریت اطلاعات نادرست تولید شده توسط چت بات و آسیب پذیری احتمالی کودکان در برابر “پاسخ‌های کاملا نامناسب” انتقاد کردند.

پاسخ موفقیت آمیز OpenAI به نگرانی‌های ایتالیا، اهمیت حفظ حریم خصوصی داده‌ها و شفافیت در توسعه هوش مصنوعی را برجسته می‌کند. تغییرات اعمال شده در ChatGPT نشان دهنده تعهد این شرکت به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و ترویج توسعه هوش مصنوعی مسئولانه است. همانطور که در حال تکامل بوده، کاربران می‌توانند از ویژگی‌های جدید حفظ حریم خصوصی داده، از جمله امکان خاموش کردن سابقه چت خود بهره مند شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید