فولاد بهترین تیم ایرانی در آسیا بود/ AFC اشتباه بزرگی مرتکب شد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۹:۱۶
    کد خبر :805900
فولاد بهترین تیم ایرانی در آسیا بود

کارشناس فوتبال با تمجید از عملکرد تیم فولاد در آسیا گفت: بی تردید فولاد بهترین تیم ایرانی در آسیا بود که در سخت ترین گروه بهترین بازیها را ارائه داد.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال و مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفتگو بامهر اظهار داشت: از کنفدراسیون فوتبال آسیا تعجب می‌کنم. آنها برنامه‌ریزی ضعیفی برای این مسابقات انجام دادند و فشردگی بازی‌ها به اندازه‌ای بود که حتی در جام جهانی هم چنین چیزی را شاهد نیستیم. در جام جهانی هم در مرحله مقدماتی و گروهی تیم‌ها حداقل ۵ روز تا یک هفته برای یک بازی استراحت می‌کنند، اما اینجا در آسیا و برای فوتبالی که تیم‌های آن خیلی هم حرفه‌ای نیستند، طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که باید دو سه روز یک بار بازی شود.

وی اضافه کرد: در این مسابقات فشرده بازیکنان به تدریج تحلیل می‌روند و قوای جسمانی آنها افول می‌کند. هرچه بازی‌ها پیش برود تورنمنت طوری غربال می‌شود که تیم‌هایی که از امکانات و بازیکنان حرفه‌ای تر بهره می‌برند در جام باقی می‌مانند. ما در دور برگشت بازی‌ها خستگی را به عینه در اکثر تیم‌ها مشاهده کردیم. در این میان برخی تیم‌ها که امکانات خوبی برای ریکاوری داشتند شرایط شان بهتر بود.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: در بین همه تیم‌های ایرانی که در این مسابقات حضور دارند، فولاد از همه بهتر بود. من به مجموعه فولاد تبریک می‌گویم بابت فوتبالی که در آسیا ارائه دادند. آنها در سخت‌ترین گروه بودند و در همین گروه سخت منطقی‌ترین و بهترین بازی‌ها را انجام دادند. با جرات می‌گویم فولاد در هر گروه دیگری بود به سادگی صعود می‌کرد. بعد از فولاد هم من استقلال را تیم برتر ایرانی حاضر در این مسابقات دیدم.

اقبالی بیان داشت: استقلالی‌ها مشکلاتی داشتند و دارند، اما باز هم فوتبال خوبی ارائه دادند. حالا که به روزهای پایانی نزدیک می‌شویم آنها در ساختار دفاعی بهتر عمل می‌کنند و همین که مقابل تیم خوب الاهلی دروازه شان را بسته نگه داشتند، یعنی از بین بردن تقریبی نقاط ضعف در دفاع.

مربی پیشین استقلال در ادامه بیان داشت: یکسری مشکلات دیگر هم در چیدمان بازیکنان استقلال است که مجیدی باید به آن دقت کند. او می‌توانست در همین بازی با الاهلی با یک تغییر چیدمان از همین بازیکنان بازی بهتری بگیرد. در این بازی، مربیان الاهلی به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و بهترین بازیکنان تیمِ مجیدی که قایدی و اسماعیلی باشند را کاملاً بسته بود و از جریان بازی حذف کردند.

کارشناس فوتبال در ادامه بیان داشت: فشردگی بازی‌ها بدن‌ها را در این مسابقات خسته می‌کند و شرایط کرونایی هم روح و ذهن بازیکنان را فرسوده می‌کند. وقتی بازیکن در کشوری خارجی در هتل محبوس می‌شود و تنها راه تمرین تا اتاقش را می‌پیماید، در مدت زمان کوتاهی از نظر روحی دچار مشکل می‌شود آن زمان است که مشکلات جسمی و خستگی هم بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه رقابت بین تیم‌های ایرانی با یکسری تیم‌های غرب آسیا مثل قطر، عربستان و امارات، جنگ دارا و ندار است. ما از نظر امکانات و سرمایه به هیچ وجه نمی‌توانیم خومان را با آنها مقایسه کنیم. همین رقابتی که با آنها به صورت شانه به شانه داریم، روی توانایی‌های فردی و نیروی انسانی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید