فورد Explorer تمام الکتریکی معرفی شد

    کد خبر :983226
فورد Explorer تمام الکتریکی

شرکت فورد همانند دیگر رقبا تصمیم گرفته این روزها دست از معرفی خودروهای تمام الکتریکی برنداشته و هر چندگاهی یک مدل تمام الکتریکی برای معرفی دارد. حال نوبت به رونمایی شاسی بلند Explorer  تمام الکتریکی رسید.

بازتاب-فورد با این مدل به فولکس واگن نشان داده که به جای VW ID.4 چه گزینه‌ای باید طراحی می‌کرد. فورد با نام اکسپلورر کمی لیبرالی عمل کرده، اگرچه ادعا می‌کند این یک احیای کامل این مدل است. حقیقت این بوده که تمام نسل‌های فورد اکسپلورر حدود 5 متر طول داشتند، بسیاری از گزینه‌های 7 نفره و کاوشگرها ستون فقرات ناوگان خودروهای پلیس ایالات متحده هستند. این کاوشگر اروپایی جدید نیم متر کوتاه‌تر است و هیچ شانسی برای ارائه طرح هفت صندلی ندارد.

واضح بوده که این وسیله نقلیه بسیار کوچک‌تر است که برای جابجایی جاده‌های بسیار باریک اروپایی و فضاهای پارک بسیار تنگ‌تر ساخته شده است. زمانی که به آن نگاه می‌کنیم، در واقع یک SUV برقی امیدوارکننده از فورد را می‌بینیم که باتری و پیشرانه آن از VW است.

قطعا ترکیب خوبی محسوب می‌شود. طراحی کاملاً مشخص بوده، چرخ‌های بزرگ خودرو را تهاجمی نشان می‌دهند، بدنه درشت و هدفمند نشان داده که می‌تواند در سفرهای گاه به گاه خارج از مسیر چندان هیجان انگیز نباشد. با این حال، با سقف شناور و چراغ‌های جلوی باریک، اسپرت و تقریباً پیچیده به نظر می‌رسد. به نظر رسیده این مدل ترکیبی از F-150 لایتنینگ با رنج روور اسپورت است.

فورد Explorer تمام الکتریکی

در حالی که فورد تصمیم گرفت از پلتفرم MEB فولکس واگن استفاده کند، این شرکت حرکتی هوشمندانه انجام داد و حتی سیستم عامل فولکس واگن را در نظر نگرفت. رابط کاربری تمیز به نظر می‌رسد و صفحه نمایش بزرگ 15 اینچی عمودی بوده و افراد در پشت نمایشگر می‌توانند همچون داشبورد وسایلی قرار دهند. این سیستم سرگرمی از Android Auto و Apple CarPlay پشتیبانی کرده و شارژ بی سیم دارد.

در سوی دیگر باید به سیستم صوتی با یک بلندگوی بزرگ رو به شیشه جلو اشاره کرد که تفاوت چندانی با نوارهای صوتی که در تنظیمات سینمای خانگی به آن عادت کرده‌ایم، ندارد. فضای داخلی، حداقل در جلو، بزرگ بوده و صندلی‌های اسپرتی که به فورد اکسپلورر اوایل دهه 2000 بازمی‌گردند، در آن قابل مشاهده است.

متأسفانه، فورد در حال حاضر جزئیات فنی را اعلام نکرد. تنها چیزی که شرکت مایل به اشتراک گذاری است این واقعیت بوده که اکسپلورر جدید می‌تواند باتری خود را از 10٪ به 80٪ فقط در 25 دقیقه شارژ کند. VW ID.4 زمان شارژ DC آن 38 دقیقه است، اما از 5٪ تا 80٪، و از آنجایی که این دو خودرو دارای پلتفرم مشترک هستند، جالب است که چرا سرعت شارژ متفاوت است.

فورد Explorer تمام الکتریکی

در نهایت اگرچه خود خودرو کوتاه‌تر از VW ID.4 است و  بر اساس آن ساخته شد، اما فضای ذخیره‌سازی زیادی دارد و به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین کنسول مرکزی در این بخش از وسایل نقلیه است. متأسفانه، بدنه کوتاه‌تر آن به معنای صندوق عقب کوچک‌تر بوده و 450 لیتر در مقابل 545 لیتر موجود در VW ID.4 است.

لیست تجهیزات طولانی است و شامل آخرین ADAS، حفظ و تغییر خطوط، هشدار معمول نقطه کور، کمک پارک فعال به معنای پارک کاملاً مستقل و همه چیزهایی است که توسط 12 سنسور اولتراسونیک، 5 دوربین و 3 رادار پشتیبانی می‌شود.

فورد قصد دارد این محصول الکتریکی را اوایل 2024 عرضه کند و قیمت نسخه پایه آن کمتر از 48 هزار دلار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید